Vi skal forsatt ha gode skitradisjoner, også etter dette!

Idrett for alle fikk plutselig en ny mening og idrettens verdier er verdt å tenke igjennom akkurat nå!

Hei gode skivenner!

Vi er inne i en veldig vanskelig og helt surrealistisk tid. En vinter som har vært utfordrende nok for oss som er glad i skisporten, og hvem hadde vel trodd at den skulle slutte på denne måten. Gudskjelov er dette noe ikke noen kunne forutse. Vi står fremdeles bare ved begynnelsen av noe som ingen kjenner konsekvensen av.

Hverdagen til alle er totalt endret, og denne dugnaden som vi nå er med på har vi aldri sett maken til – og vi håper vi aldri får oppleve det igjen heller.

Idretten er i et økonomisk uføre, og vi må bare håpe på at det er mulig å få hjelp på en eller annen måte. Mange gode krefter gjør alt de kan for å redde situasjonen

Og spørsmålet vi må stille oss nå er hvordan kan vi bruke alt det gode skisporten gir oss til å gjøre hverdagen best mulig? Og hva kan vi gjøre for å sikre klubbdriften etter denne perioden? Og hva kan vi gjøre for at alle som er glad i skisporten kommer tilbake neste vinter, eller når vi er klare for felles treninger og organisert opplegg igjen?

Noen tips fra oss:

• Fysisk aktivitet er nå viktigere enn noen gang – vær kreativ – lag felles opplegg på skype / nettet, last ned treningsprogrammer, ta deg en tur ut med god avstand til andre, familien kan gjøre hyggelige aktiviteter sammen – både ute og inne.
  • Fortsett å sette deg mål – det kommer en ny vinter med nye muligheter.
  • Trenere -følg opp og gi god råd til dine utøvere. Nå trenger de det mer enn noen gang
  • Klubbledere – bruk litt ledig tid til å gå igjennom klubbens planer og dokumenter. Kanskje tid for en oppgradering? Styremøter og andre møter kan fine holdes på skype / teams / facetime / messenger eller på andre kreative måter.

Gjør alt du kan for å holde deg frisk, hold de rundt deg friske, og gjør noe hyggelig for de som sitter hjemme alene og ikke har det så bra.

Hva kan DU gjøre for å forhindre smitte og bidra til at denne situasjonen blir så kort som mulig.

Det er nå vi skal bruke alt det gode vi har lært gjennom idretten med å inkludere alle og ta vare på alle.

Idrett for alle fikk plutselig en ny mening og idrettens verdier er verdt å tenke igjennom akkurat nå – litt annerledes enn vi vanligvis bruker de – fellesskap, glede, ærlighet og helse.

Vi må stå sammen om dette, så skal vi holde liv i skiklubbene og gode tradisjoner også etter dette.

Lykke til folkens. Vi heier på hverandre mer enn noen gang 😊

Hilsen Mette, Roar, Ingrid og Jan Olav.

nif-epi04, 04