Rapport NC JR i Kollen

NC-helg JR i Kollen med gode plasseringer og mye vær

Fredag med klassisk distanse ble preget av mye god innsats og gode plasseringer fra Hedmarkløpere. Stor takk også til støtteapparat, foreldre, smørere og sekundanter.

Det ble 4 topp 10 plasseringer på våre løpere, og aller best plassering fikk Jonas Vika fra MjøsSki med sin 2. plass i M19/20, kun 1,6 sekund bak seier Dette var en «rysare», hvor det kun skilte 2 -3 sekunder gjennom hele løpet.
I K17 ble Ingeborg Østgård (Nansen IL) nr. 4 og Julie Jeistad (Lismarka skilag) nr. 8
I M19/20 ble - i tillegg til Jonas - Kristoffer Kvarstad nr. 10, og vi kan kanskje fortsatt regne Petter Myhr fra Vallset (representerer Bygdø IL) som en av våre? Han ble nr. 6.

Mange andre løpere gjorde sesongens beste løp i dag, og til de som ikke fikk ut alt de var gode for: Det er nye muligheter i morgen og søndag!

Kakefeiring for Jonas tar vi på Beito, da også flere bor sammen der.

Lørdag ble en lang sprintdag i fristil, og det ble mange høydepunkt både tidlig og sent på dagen!

Hedmark sine skiløpere var godt representert, og følgende noterte seg for topp 10 plasseringer:
Ingeborg Østgård (Nansen IL) - nr. 7 K17
Isak Skari Berger (Brøttum IL) - nr. 6 M18
Kristoffer Kvarstad (Hamar skiklubb) - nr. 5 M19/20

Noen hadde en maxdag, noen var nok litt misfornøyd, og andre igjen var bare uheldig. August Myrvold kom i mål på ei ski etter å ha blitt presset ut av løypa i semifinalen i M18, og Sebastian Rød Feragen fikk ødelagt skiskoen sin før start i kvartfinalen etter en knall prolog i M17 (10. plass).

Søndag med fristil distanse i sørpeføre og regn, men upåklagelig innsats våre løpere!

Nok engang var det Ingeborg Østgård (Nansen IL) - nr. 4 K17 og Jonas Vika (MjøsSki) – nr 8 i M19/20 som var best av våre. Men flere andre hadde sitt beste løp for helgen søndag.

Da var nc jr. i Holmenkollen historie. Vil rette en shout out til alle løperne (og også smørere osv. selvfølgelig) som har tatt turen til kollen i helga. Dritfett å følge dere! Noen er nok mer fornøyd enn andre, men sånn vil det også alltid være. Nå er det bare å ta seg en god hvil, før vi retter blikket mot det som sikkert er manges hovedmål for sesongen med NM på Beito! Gledes allerede, og fram til det: tren godt og ha det fett👊🏽

Vi sees på Beito!!

Hilsen Arne og Johan