Idrettspris til Jonas Vika

Ringsaker Kommune hedret sine egne!

Idrettsprisen kan tildeles utøvere, ledere, lag eller foreninger innen idretten i Ringsaker.

Jonas Vika fikk Idrettsprisen for blandt annet sitt NM gull i 2019. Det var sjølveste Ole Ellefsæter som delte ut Idrettsprisen.

"Ganske digg", utrykker Jonas etter utdelingen. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle få prisen og må få takke juryen for at de valgte nettopp meg!

Hedmark Skikrets synes absolutt prisen er fortjent!

Foruten Jonas Vika fra MjøsSki så var Lismarken Sportsskyttere og deltagere fra friidrettsgruppa i Moelv Il som ble norgemestere i 1000 m stafett også nominert til Idrettsprisen på årets galla.

Det er kommunens egne innbyggere som nominerer kandidater til fem av seks priser som blir tildelt på Ringsakergallaen.

En annen pris som også ble utdelt i går var Ringsakerprisen.
Ringsakerprisen kan tildeles personer som har gjort en betydelig innsats for kommunens kunst, kultur eller næringsliv.

Det var stor spenning knyttet til hvem som ville bli tildelt Ringsakerprisen, prisen som ansees for å være den gjeveste av dem alle.

Ringsakerprisen gis i år til en person som store deler av året er på sporet. Han gjør en jobb som veldig mange setter pris på. Han gjør det på en slik måte at vi alle ser skjønnheten og muligheten i det store området han har tatt ansvar for. En bedre markedsfører for et område og en kommune går det ikke an å finne, sa ordfører Anita Ihle Steen.

Ringsakerprisen tildeles verdens beste «kjentmænn» og «løypebas»: Johannes Haukåssveen.

Så fortjent!

Gratulerer til dere begge!