Kombinert NM del 2 for herrer og NM kombinert for kvinner

IL Trysilgutten er årets arrangør

6. og 7. april 2018 arrangerer IL Trysilgutten NM i kombinert fellesstart, kvinner og lag.

Arrangementet starter fredag den 6.april kl 14.00 med fellesstart 10 km for herrer på Trysil-Knut Arena, før det blir hopping i Lerberget kl. 17.00 samme dag.Her blir det en prøveomgang før man går over på rennet.

Lørdag 7.april fortsetter NM med hopping for damer og lag i Lerberget kl 10.00. Her vil det også bli en prøveomgang før man går over på rennet. Langrennet denne dagen avvikles også på Trysil-Knut Arena klokken 14.00.

Det har også tidligere blitt arrangert NM i kombinert lag i Trysil. Dette var i 2004, og den gang bestod vinnerlaget av Magnus Moan, Petter Tande og Jan Scmid. Sist det ble arrangert fellesstart i NM var i Bardu i 2007. Vinneren ble da Jan Schmid. Han ble også nr 2 totalt i WC i vinter, og er meldt til start i Trysil. Det samme er også resten av landslaget i kombinert!

IL Trysilgutten sine to lokale juniorer; Halvor Lutnæs og Marius Nordsveen, stiller også i startfeltet. Og det blir flere lokale prøvehoppere. Fra Elverum Hopp kommer Truls Sønsthagen Johansen, fra Moelven IL stiller brødrene Tiller og fra IL Nansen  stiller Jarl Sander Nyaas Grue. I tillegg er det flere yngre hedmarksutøvere som stiller til start, noe som lover godt for en spennende teamsprint på lørdag.

I kvinnenes NM stiller blant annet Gyda Westvold Hansen fra IL Nansen og søstrene Leinan Lund fra Tolga IL samt lovende Mathilde Oustad fra Furnes Skiløperforening.

IL Trysilgutten håper at mange publikummere vil finne vegen til arrangementet disse to dagene. Oppfordringen blir å ta med flagg, kubjeller og godt humør og vær med på å skape liv og røre både i hoppbakken og på skiarenaen!

Det er gratis inngang, men 100,- kr pr dag i parkering.

nif-epi04, 04
NTB scanpix