Foto: Scanpix
Foto:Scanpix (Scanpix)

Endelig sesongstart!

Har satsingen gitt resultater?

Tross grønne plener og mange varmegrader over store deler av området vårt, var det i helgen duket for sesongstart på Beitostølen.

Mye spennende for mange – Har sommeren og høsten gitt de svar man håpet? Er Therese like god som hun var for over 900 dager siden?

Endelig NM kombinert for jenter. Mange av våre seniorer og juniorer som stilte til start mot norgeseliten – Har satsningen gitt resultater? Tunge forhold på Beito, men det var i alle fall likt for alle.

Therese – endelig tilbake i kjent Johaug stil. Hun utklasset konkurrentene, og kan senke skuldrene og vite at hun er akkurat der hun skal være – og det er vi glade for!

Flere lokale løpere stilte til start, både i dame og herreklassen. Og jeg håper at dere som var der tar med dere godfølelsen videre i sesongen – og var du ikke akkurat der du håpet så blir det mange sjanser utover- for mange er det nye muligheter allerede til helgen.

Resultater fra Beitostølen

NM kombinert – for begge kjønn på Beitostølen – Seier til Gyda W Hansen fra Nansen – vi gratulerer og er stolte. VI gleder oss til å følge deg videre i sesonge! Også GOD innsats av de andre jentene. Blant gutta hadde vi flere unge lovende som testet formen mot de aller beste. Håper det ga en god følelse og mersmak for alle. Spennende prosjekt ifht kombinertkonkurransen – alle smører likt og uten fluor – spennende å se om flere velger å gjøre det samme. Godt tiltak!!

Regner med at det er flere enn meg som har satt pris på at det endelig er tid for å kunne glede seg over gode idrettsøyeblikk med ski på beina på TV skjermen, og dette blir en vinter full av høydepunkter. Mens vi venter på skiføret får vi fylle tiden med andre gode og artige aktiviteter – det viktigste er ikke hva du gjør, men at du gjør noe og gjør det du liker best selv.

Ellers håper jeg at du og klubben din er klare for en ny sesong.

Husk å tenke på rekrutteringen – hvordan få med nye på skitrening?

Gjør det attraktivt å være med i din klubb – både som løper, trener, frivillig, tillitsvalgt eller støttespiller. For barn og unge er det massevis av tilbud og muligheter – hva gjør du for at de skal velge å være med på ski?

Ekstra utfordrende når vi ikke har snø der folk bor, men vær kreativ. Mange gode ideer til treninger og aktiviteter finner du på NSF sine sider. Tenk samarbeid – med naboklubben, med kompiser, med andre idretter – sammen blir vi enda bedre.

Gjør aktiviteter og arrangementer artige, utfordrende og tilpasset alle nivåer – og husk at lek er like viktig som konkurranse – idrettsglede for alle, skal ligge til grunn for alt vi gjør.

Lykke til!!

Sporty skihilsen fra Mette