Nyhetsliste

Mens vi venter på sesongstart....

Sesongåpning på Beitostølen i helga, men for Para-rekruttene er det Gålå neste helg som gjelder. Mens vi venter tar vi et tilbakeblikk på sesongens siste barmarkssamling som var for en måneds tid siden som ble kombinert med en ParaUng samling i OLT`s regi

Aktivitetslederkurs - Trening av utviklingshemmede

Trener du eller har lyst til å begynne å trene mennesker med utviklingshemning og vil ha mer råd/tips på hvordan man kan tilrettelegge på en best mulig måte?? Kom på vårt kurs 2. desember i Nittedal. Påmeldingsfrist 29.november

Samling med dramatikk

Para-lagene har hatt samling på Geilo, siste snøsamling før rekruttene setter kursen mot Landgraaf, men helt smertefritt forløp ikke samlingen....

Miljøsamling - Ridderuka 2018

Skiforbundet i samarbeid med skiskytterforbundet arrangerer miljøsamling for unge syns og bevegelseshemmede. Vil du være med - meld deg på, det begynner å bli fullt...

Barmarksamling Gurvika

Den tradisjonelle barmarksamlingen for utviklingshemmede er gjennomført, i år med nytt samlingssted.

Aktivitetscup for utviklingshemmede

1. oktober åpnet registrering i Aktivitetscupen. Her kan utøvere med en utviklingshemning registrere sin trening. Her er det hvor aktiv du er som teller, ikke om du kjører fortest eller går lengst. Du får poeng for ulik type aktivitet. De som er mest aktiv premieres ved sesongslutt - det er også random premiering i løpet av sesongen

Sommerskiskolen 2017 er historie

Årets Sommerskiskole er over, mye moro og mange timer trening ble nedlagt i løpet av noen fantastiske dager på Savalen. Les mer om den her.

Breddesamlinger sesongen 17-18

Kommende sesongs breddesamlinger for ulike målgrupper har blitt bestemt, se terminlista på skiforbundet.no og sett av datoene allerede nå

Sommerskiskole 2017

Norges Skiforbund og Norges Skiskytterforbund i samarbeid med Hedmark Skikrets inviterer syns og bevegelseshemmede til Sommerskiskole på Savalen 9.-13. august. Påmeldingsfrist 1. juli 2017

Rekruttlaget Para-langrenn 2017-2018

Rekruttlaget er i gang med sesongen

Para-langrenns rekruttlag har gjennomført første samling, som vanlig er dette en gjeng som står på, tar nye utfordringer og gir jernet i sin søken etter å bli best mulig

Vellykket miljøsamling

Tradisjonen tro, ble det også i år gjennomført miljøsamling for yngre under Ridderuka. Vi gleder oss over flere nye unge deltakere...

Kjempeinnsats i Special Olympics World Winter Games 2017

Vi er godt i gang med lekene i Østerrike og det hagler inn med strålende resultater. Her har flere av utøverne prestert sitt aller beste, mange drømmer har nok blitt oppfylt disse dagene og overalt ser vi en enorm stor idrettsglede.

Klar for avreise til World Games

Special Olympics World Winter Games er verdens største arrangement for utviklingshemmede og arrangeres i Østertike 18.- 25. mars 2017. Dit setter 13 langrennsløpere og 7 alpinister kursen for å representere Norge

Breddesamling alpint - Ridderuka

Skiforbundet arrangerer breddesamling for syns og bevegelseshemmede under årets Ridderuke, 29. mars - 2. april. Påmeldingsfrist 16.mars 2017

Ny VM-medalje til Skarstein

Birgit Skarstein gikk inn til sin andre individuelle medalje i dette mesterskapet med bronse på dagens mellomdistanse.

VM-bronse til Team Bye

Eirik Bye med ledsager Arvid Nelson gikk inn til sin første individuelle mesterskaps medalje på dagens 20 km klassisk

VM-sølv til Skarstein

Birgit Skarstein gjorde et kjempeløp og gikk inn til sin første mesterskaps medalje i langrennssporet med sølv på dagens langdistanse

VM-sølv til Norge

Norge gikk inn til sølv på stafetten i klassen "Open Relay" under World Para Nordic Skiing Championship i Finsterau

Vi er klare for VM stafettene

Med to bronsemedaljer til skiskyttergutta Nils-Erik og Trygve i går på normalprogrammet, gjør vi oss nå klar for dagens VM stafetter her i Finsterau

VM-bronse til Toskedal Larsen

Trygve Toskedal Larsen sikret Norges første medalje i World ParaNordic Skiing Championship under søndagens sprint. De norske jentene gikk til finaler i sine klasser.

VM laget er klart

World Para Nordic Skiing Championchips arrangeres i tyske Finsterau og NSF/NSSF har tatt ut laget som skal representere Norge

VM Para Alpint er i gang

Jesper Saltvik Pedersen fra Plogen SK skal forsvare Norges farger under IPC`s VM i Para Alpint i italienske Tarvisio

ParaAlpint - mestring og skiglede

3 januar var det Kick off for Oslo Skikrets sin nyoppstarta treningsgruppe for bevegelseshemmede alpinkjørere. Mange møtte opp i Oslo Vinterpark-Cafe Tårnstua ved barnebakken. Sesongavslutningen ble arrangert 4 april med parallellslalom-egen film fra eventet er laget. Vi fortsetter treningene 2 mai i KFUM hallen på Ekeberg.

Miljøsamling under Ridderuka 2017

Skiforbundet og Skiskytterforbundet arrangerer miljøsamling for yngre syns og bevegelseshemmede under årets Ridderuke, 29. mars - 2. april. Påmeldingsfrist 20. februar 2017

NIF-EPI01, 01