Aurora Amundsen

Tre utøvere på kulelandslaget

Norges Skiforbund Freestyle har tatt ut tre utøvere på landslaget i kulekjøring for sesongen 2018-2019.

Norges Skiforbund Freestyle har også i år et samarbeid med det svenske skiforbundet rundt satsing på kulekjøring sesongen 2018-2019. I vinter er det Kristin Gjesdal Gullachsen, Aurora Amundsen og Georg Hernes som representerer det norske landslaget i kulekjøring.

Landslagsutøverne har prioritert mye individuell trening i sesongoppkjøringa, og gjort det beste ut av midlene de har hatt til rådighet. Fremover blir det samlinger og opplegg med det svenske landslaget i forbindelse med renn. Vinterens hovedmålsetting er VM i Park City, og sesongen starter opp tradisjonelt med verdenscupåpning i finske Ruka 7. desember.

Stig Hernes, ansvarlig for kulekjøring i freestylekomiteen i Norges Skiforbund, poengterer at landslaget også i år er takknemlige for at Bula og Kari Traa stiller opp som rause støttespillere slik at utøverne føler seg sett og har «noe» midler til å satse.

Dette er landslaget i kulekjøring sesongen 2018-2019:
Kristin Gjesdal Gullachsen, Bergen Freestyleklubb
Aurora Amundsen, Voss Freestyleklubb