NOR Freeski Cup 2019/2020

Vinteren nærmer seg og terminlisten for kommende sesong er spikret og klar. Med åtte destinasjoner for NOR Freeski Cupen og Hovedlandsrennene ser vi frem mot nok en spennende skisesong.

NOR Freeski Cupen består også i år av åtte konkurranser, fire slopestyle og fire big air. Her vil tre av fire konkurransene i slopestyle og big air være tellenede i den totale cupen. I tillegg har vi Hovedlandsrennene som arrangeres hvert år.

I år vil det bli arrangert to konkurranser samme helg i tre av de totalt syv helgene vi har med NOR Freeski Cup og Hovedlandsrenn.

Vi kick-starter sesongen med en fullpakket helg i Trysil med sesongens første big air- og slopestylekonkurranse i NOR Freeski Cupen. Deretter går turen videre til Drammen hvor det arrangeres big air lørdag og slopestyle i Ringkollen søndag. Neste konkurranse avholdes i Kongsberg under Snowstock og derfra drar cupen videre til Vassfjellet hvor det arrangeres sesongens tredje slopestyle konkurranse. Torsdag 26. mars blir det kvalifisering til finalen i NM big air i Hafjell hvor mesterskapet avsluttes med TV-sendt NM-finale fredag formiddag, som en del av NM-veka til Norges Skiforbund. NOR Freeski Cupen avsluttes med NM i Slopestyle på Geilo 25. april. NOR Freeski Cupen er åpen for deltakere som er født i 2006 og tidligere, og som er meldt inn i FIS (informasjon om hvordan dette gjøres via kretsen finner du her). Her er det også nødvendig med årslisens for freestyle (se mer informasjon om lisenser her).

Hovedlandsrennene i big air og slopestyle arrangeres 18.-19. april i Myrkdalen. Dette er konkurranser for de født i 2006 og 2007, og innmelding i FIS under disse konkurransene er ikke nødvendig da dette ikke er FIS-konkurranser.

TERMINLISTE 2020

NOR Freeski Cup 1 & 2:

• Trysil/IL Trysilgutten: Big air og Slopestyle 25.-26. januar

NOR Freeski Cup 3 & 4:

• Drammen/Aron Sportsklubb: Big air 8. februar
  • Ringkollen Jibbers brett- og freeskiklubb/Haugsbygd IF: Slopestyle 9. februar

NOR Freeski Cup 5:

• Kongsberg/Kongberg Freestyleklubb: Bigair 7. mars

NOR Freeski Cup 6:

• Vassfjellet/Freidig Freeski: Slopestyle 14.mars

NOR Freeski Cup 7:

• Hafjell/Lillehammer Skiklub: NM i Bigair 26.-27. mars

Hovedlandsrennene 2020

• Myrkdalen/Voss Freestyleklubb: Big air og Slopestyle 18.-19. april

NOR Freeski Cup 8:

• Vestlia/Geilo IL: NM i Slopestyle 25. april

Huskeliste for NOR Freeski Cupen:

• Sett av helgene for NOR Freeski Cup/Hovedlandsrennene.
  • Meld deg inn i FIS via din krets dersom du skal delta i NOR Freeski Cupen.
  • Skaff deg en årslisens for freestyle (forsikring) dersom du skal delta i NOR Freeski Cupen (NB: Årslisens for freestyle, ikke tur- og treningslisens). Årslisensen dekker også uhell/skader som skjer på trening, både organisert trening via klubb og egentrening.

Har du spørsmål til terminlisten henvend deg til freeski@skiforbundet.no, spørsmål til FIS-registrering kan rettes til ditt kretskontor og spørsmål angående skilisenser kan rettes til skilisens@skiforbundet.no.