422.0.2; Ski. Grasrottrener praksis ski - Holmen IF

Grasrottrenerener er steget før NSF sin trenerløype, og er myntet på kursdeltagere som skal gi opplæring på ski for de som er nybegynnere og de som er litt mer øvde. Kurset har fokus på og hvordan det kan tilrettelegges for god skiferdighetsutvikling. Målet er å utdanne Grasrottrenere som kan tilrettelegge og skape skiaktivitet for barn og unge, som skal lære skiferdighet på ski eller rulleski, på en optimal måte. Kurset skal gi kunnskap om å lede en gruppe, skape godt miljø og sette i gang skiaktiviteter Det legges vekt på idrettenes verdigrunnlag, og hvordan du som trener kan jobbe med å bidra til at Skiforbundets visjon «Mange gode og glade skiløpere» blir ivaretatt. Gjennom å planlegge, organisere og gjennomføre treninger skal barn og unge få en motiverende trening som er mestringsorientert, og dermed gir trivsel for alle. Kurset har ikke som mål å gi alle svarene på hvordan alle treningen skal gjennomføres, men få kursdeltageren til selv å reflektere over hvilke muligheter som finnes i sitt område og for den gruppen som skal aktiveres. Kurset egner seg også godt for, foreldretrenere på skitrening, barnehageansatte, SFO/AKS ansatte, barneidrettstrenere/allidrettstrenere. Primærmålgruppa er ungdommer og voksne som ønsker å jobbe for å skape skiglede og drive skiopplæring på en positiv og entusiastisk måte.

• Når: 28.01.2020
  • Oppstart: 17:00