Aktivitetstips

Her finner dere informasjon om hva vi kan tilby av tips og idèer til skiaktivitet.

Aktivitetsbanken
Aktivitetsbanken er en gratis øvelsesbank. Her finner dere treningsøvelser, både ski og barmark, innenfor langrenn, hopp, kombinert, alpint, telemark og freestyle. I tillegg finnes det mange øvelser innenfor friidrett, svømming, orientering og golf.  Sjekk ut tips og ideer til treningen på:
aktivitetsbanken.no

Litteratur trenerkurs
På idrettsbutikken.no kan en bestille treningslitteratur innenfor skiidretten generelt og innenfor våre ulike grener. I tillegg finnes også mye litteratur inennfor mange andre idretter.
litteratur
Idrettsbutikken
 Trenerhefte langrenn
SkiGøy -barn 8-13 år

Idehefte - 'Gøy på ski'
Her finner dere mange ulike balanseøvelser, leikøvelser, flatmarksøvelser og hvordan bruke terrenget, generelt for skiidretten og mer spesifikt for de ulike grenene.
 Gøy på ski

Idehefte - Langrennscross
Langrennscross kan brukes til både trening og konkurranse. I brosjyren nedenfor finnes ulike tips til hvilke element en kan bygge, hvordan en bør bruke terrenget og hvordan en kan organisere en konkurranse. I tillegg er det produsert flere videoer om langrennscross som ligger under skiudanningskanalen vår på Youtube.
Langrenns-
cross
 Langrennscross
videoer - Youtube

Skiutdanningskanal på YouTube
Vi har en egen utdanningskanal på youtube innenfor alle våre seks grener. Her finner dere korte undervisningsvideoer innenfor både ski og barmark.
Skiutdanning
kanal - Youtube
  (se: videoer, opplastninger, spillelister)

Skibursdags-pakker
Har du lyst til å arrangerer skibursdag for barna? Vi har gratis materiell, dere betaler kun porto. Mer informasjon om materiellet og bestilling finner dere på idrettsbutikken.no. Her finner dere også materiell til påskeskirenn/naborenn/barnearrangement.
Pakker
Skibursdag
  Pakker
barnearrangement

Skileik - nærmiljøanlegg
Ønsker dere å legge til rette for skileik i nærmiljøet?
Her finner dere mer informasjon om hva skileik er, hvilke elementer en kan ha med og hvordan en kan bruke terrenget i undervisningen. Dere kan også kjøpe boka Skileik av Asbjørn Flemmen på Idrettsbuitikken.no.

Skileik-
info