426.0.1; Ski. Freestyle. Trener 0. Online.

Trener 0 er steget før NSF sin trenerløye og gir en introduksjon til Freeski. Kurset er tilpasset idrettslag, klubber, trenere og foreldre som ønsker å komme i gang med trening innen Freeski, eller som ønsker å øke kvaliteten på treningene. Freeski er en idrett med rask progresjon og stort sprik i ferdighet på tvers av alder. Formålet med kurset er å dekke et større spekter av ferdigheter og behov, og gi kursdeltakerne et innblikk i hvordan treningen kan organiseres og tilrettelegges for å skape god skiferdighetsutvikling for hele treningsgruppen, uavhengig av nivå.

Videre skal kurset gi kunnskap om å lede en gruppe, skape godt miljø og sette i gang skiaktiviteter. Det legges vekt på idrettenes verdigrunnlag, og hvordan du som trener kan jobbe med å bidra til at Skiforbundets visjon «Mange gode og glade skiløpere» blir ivaretatt. Gjennom å planlegge, organisere og gjennomføre treninger skal barn og unge få en motiverende trening som er mestringsorientert, og dermed gir trivsel for alle.

Kurset vil foregå digitalt med interaksjon (kursdeltakerne må være pålogget samtidig) for å senke terskelen for å delta, og for å nå ut til flest mulig.

• Når: 27.09.2021
  • Oppstart: 18:00