Basisturné Oslo

Norges Skiforbund og Oslo skikrets ønsker i samarbeid med Kjelsås IL og Østre Aker skiklubb velkommen til to dager fylt med masse aktivitet og læring i Linderudkollen!

Sted: Linderudkollen
Dato: 30.-31.januar 2019

*Fluorfritt arrangement*

I skiforbundets utviklingsmodell (SUM) er det viktig å drive variert basistrening på ski. Dette ønsker vi å sette ekstra fokus på gjennom en egen Basisturné på tvers av gren. Les mer om Basisturnéen.

I Linderudkollen blir det et fullspekket program for alle skientusiaster på kveldstid, mens Utetimen vil ha morsom og variert skoleaktivitet på dagtid. Se nedenfor hva som kan passe for deg!

NB: Endringer kan forekomme. Sist oppdatert 17.januar 2019

Flyer til distribusjon

ONsdag 30.januar

Kurs i basisanlegg og snøproduksjon
Kl.09.00-19.00
Sted: Linderudkollen Sportsstue

Norges Skiforbund sitt anleggsteam arrangerer kurs i bygging av basisanlegg og snøproduksjon. Vi ønsker velkommen til en dag med praktisk læring for å skape godt underlag for alle aktive skiløpere.

Her kan man melde seg på hele eller deler av opplegget.

• Målgruppe: Prepareringsmannskap, snøleggere, anleggsansvarlige, trenere, klubbledere

Les mer om kurset PROGRAM Påmelding

Aktivitet som fremmer gode basisferdigheter
Sted: Skileiken/hoppbakken

Det blir åpen aktivitet for alle i et nybygget basisanlegg sammen med Kjelsås IL. Her kan alle som ønsker en kveld med skiaktivitet møte opp. Det blir også mulighet til å prøve seg i hoppbakke sammen med Østre Aker skiklubb og Kollenhopp for alle barn og unge. Hva med å prøve et par hoppski med langrennsbinding?

• Målgruppe: Barn, ungdom, foreldre, trenere, ledere og andre skientusiaster

Temakveld om trenerrollen
Kl.19.00-20.00
Sted: Linderudkollen Sportsstue

Monika Kørra, juniorlandslagstrener i langrenn, kommer og holder et spennende og motiverende foredrag om trenerollen. Trenerens betydning for utviklingen av basisferdigheter og utøvernes motivasjon vil blant annet bli belyst.

• Målgruppe: Trenere og foreldre

For å vite hvor mange som kommer er det fint om du kan melde deg på. Alle som møter opp og ønsker å delta er uansett hjertelig velkommen!

Utetimen
Kl.10.00-13.00

Utetimen vil på dagtid ha skiaktivitet på nærliggende skoler. Lek og selvgående aktiviteter kobles sammen med spørsmål i en kunnskaps- og aktivitetsløype med blant annet tangram der bevegelse, geometri og samarbeid mellom elevene får råde.

• Målgruppe: Elever og lærere/ansatte på skolen

Les mer om Utetimen

TORSDAG 31.JANUAR

Telenor Karusell langrenn
Kl.17.00-20.00

Kjelsås IL arrangerer Telenor Karusell i det nybygde basisanlegget. De eldste går i mål ved hoppbakkene, mens de minste går i mål ved skileiken. For de eldste vil vi flette vi inn en spennende hoppøvelse like før målgang. Det vil bli masse aktivitet, lite kø og god stemning!

• Målgruppe: Barn, ungdom, foreldre, trenere, ledere og andre skientusiaster

Åpen aktivitet i hoppbakken
Kl.17.00-20.00

Østre Aker skiklubb og Kollenhopp er til stede i hoppbakken hvor de vil organisere hopping for store og små. Her kan du også prøve hoppski med langrennsbinding!

Utetimen
Kl.10.00-13.00

Utetimen vil på dagtid ha skiaktivitet for nærliggende skoler i basisanlegget. Lek og selvgående aktiviteter kobles sammen med spørsmål i en kunnskaps- og aktivitetsløype med blant annet tangram der bevegelse, geometri og samarbeid mellom elevene får råde.

• Målgruppe: Elever og lærere/ansatte på skolen

LES MER OM UTETIMEN