Basisturné Kirkenes

Norges Skiforbund og Finnmark skikrets ønsker i samarbeid med Kirkenes og Omegn skiklubb og Sandens IL velkommen til to dager fylt med masse aktivitet og læring på Kirkenes stadion og i Sandnes skistadion!

Sted: Skileikanlegget ved Skytterhusfjellet og Sandnes skistadion
Dato: 13.-14.februar 2019

*Fluorfritt arrangement*

I skiforbundets utviklingsmodell (SUM) er det viktig å drive variert basistrening på ski. Dette ønsker vi å sette ekstra fokus på gjennom en egen Basisturné på tvers av gren. Les mer om Basisturnéen.

På Kirkenes stadion og i Sandens alpinanlegg blir det et fullspekket program for alle skientusiaster på kveldstid, mens Utetimen vil ha morsom og variert skoleaktivitet på dagtid. Se nedenfor hva som kan passe for deg!

Flyer til distribusjon

onsdag 13.FEBRUAR (Sandnes skistadion)

Kurs i basisanlegg og snøproduksjon
Kl.09.00-19.00
Sted: Sandnes Skistadion

Norges Skiforbund sitt anleggsteam arrangerer kurs i bygging av basisanlegg og snøproduksjon. Vi ønsker klubber i Finnmark Skikrets velkommen til en dag med praktisk læring for å skape godt underlag for alle aktive skiløpere.
Her kan man melde seg på hele eller deler av opplegget.

• Målgruppe: Prepareringsmannskap, snøleggere, anleggsansvarlige, trenere, klubbledere

NB! Påmeldingsfrist onsdag 6.februar.

LES MER OM KURSET PROGRAM  Påmelding

Aktivitet som fremmer basisferdigheter
Sted: Sandnes Skistadion

Det blir åpen aktivitet for alle i et nybygget basisanlegg på langrennstadion og i alpinanlegget. Her kan alle som ønsker en kveld med skiaktivitet møte opp (også for de som har deltatt på kurset). Det blir fokus på skiglede, mestring og basisferdigheter for alle, uavhengig av nivå.

• Målgruppe: Barn, ungdom, foreldre, trenere, ledere og andre skientusiaster

Utetimen
Kl.10.00-13.00

Utetimen vil på dagtid ha skiaktivitet på nærliggende skoler. Lek og selvgående aktiviteter kobles sammen med spørsmål i en kunnskaps- og aktivitetsløype med blant annet tangram der bevegelse, geometri og samarbeid mellom elevene får råde.

• Målgruppe: Elever og lærere/ansatte på skolen

LES MER OM UTETIMEN

torsdag 14.februar (Skileikanlegget i Kirkenes)

Felles skileik og basisaktivitet i anlegget
Sted: Skileikanlegget ved Skytterhusfjellet

Det blir åpen aktivitet for alle som ønsker å komme seg ut på ski. Her vil det bli tilrettelagt et morsomt område med varierte aktiviteter og skileik som fremmer utviklingen av gode basisferdigheter. Det blir fokus på mestring, skiglede og masse aktivitet!

• Målgruppe: Barn, ungdom, foreldre, trenere, ledere og andre skientusiaster

Kurs om trenerrollen/foreldrerollen
Kl.17.00-19.00
Sted: Varmestua (Skileikanlegget ved Skytterhusfjellet)

Hvordan engasjere foreldre til å bli trenere? Hvordan skape engasjement i klubben og rekruttere flere barn og unge? Dette er blant flere temaer som vil bli belyst i løpet av kvelden. Mens ungene er ute i anlegget kan trenere/foreldre/ledere få med seg kurset (Skiforbundet organiserer aktivitet ute). Bli med!

• Målgruppe: Foreldre, trenere, ledere, ungdom og voksne

NB! Påmeldingsfrist onsdag 6.februar.

Utetimen
Kl.10.00-13.00

Utetimen vil på dagtid ha skiaktivitet for nærliggende skoler i anlegget. Lek og selvgående aktiviteter kobles sammen med spørsmål i en kunnskaps- og aktivitetsløype med blant annet tangram der bevegelse, geometri og samarbeid mellom elevene får råde.

• Målgruppe: Elever og lærere/ansatte på skolen
NIF-EPI02, 02