Basisturné Bærum

Norges Skiforbund og Akershus skikrets ønsker i samarbeid med Fossum IF velkommen til to dager fylt med masse aktivitet og læring på Fossum!

Sted: Fossum
Dato: 22.-23.januar 2019

*Fluorfritt arrangement*

I skiforbundets utviklingsmodell (SUM) er det viktig å drive variert basistrening på ski. Dette ønsker vi å sette ekstra fokus på gjennom en egen Basisturné på tvers av gren. Les mer om Basisturnéen.

På Fossum blir det et fullspekket program for alle skientusiaster på kveldstid, mens Utetimen vil ha morsom og variert skoleaktivitet på dagtid. Se nedenfor hva som kan passe for deg!

NB: Endringer kan forekomme. Sist oppdatert 19.november 2018

Flyer til distribusjon

TIRSDAG 22.JANUAR

Felles skileik og basisaktivitet i anlegget
Oppmøte utenfor klubbhuset

Det blir åpen aktivitet for alle som ønsker å komme seg ut på ski. Her vil det bli tilrettelagt et morsomt område med varierte aktiviteter og skileik som fremmer utviklingen av gode basisferdigheter. Det blir fokus på mestring, skiglede og masse aktivitet!

Det blir poster hvor man kan prøve ulike aktiviteter, blant annet langrenn, skileik hopp, slalåmløype, skiskyting og telemark. Kollenhopp vil også være tilstede og bidra i hoppaktiviteten.Denne kvelden vil du ikke gå glipp av!

• Målgruppe: Barn, ungdom, foreldre, trenere, ledere og andre skientusiaster

Kurs i utvikling av skiferdigheter
Oppmøte inne i klubbhuset

Hvordan skaper man utvikling? Hvilken betydning har terreng for utviklingen av gode basisferdigheter? Mens barna boltrer seg i anlegget gjennomføres det det en praktisk work-shop hvor vi både observerer aktiviteten i anlegget og reflekterer over det vi ser. Dette blir en fin arena med erfaringsutveksling og læring!

• Målgruppe: Trenere, foreldre, arrangører og klubbledere
  • Kursholdere: Sebastian Aagnes og Per Elias Kalfoss

For å vite hvor mange som kommer er det fint om du kan melde deg på. Alle som møter opp og ønsker å delta er uansett hjertelig velkommen!

PÅMELDING

Utetimen
Kl.10.00-13.00

Utetimen vil på dagtid ha skiaktivitet for nærliggende skoler i anlegget. Lek og selvgående aktiviteter kobles sammen med spørsmål i en kunnskaps- og aktivitetsløype med blant annet tangram der bevegelse, geometri og samarbeid mellom elevene får råde.

• Målgruppe: Elever og lærere/ansatte på skolen

LES MER OM UTETIMEN

onsdag 23.JANUAR

Langrennscrossarrangement
Kl.17.00-19.00

Fossum IF inviterer til åpent langrennscrossarrangement for aldersgruppen 9-12 år. Her blir det alternative konkurranser uten tidtaking i et variert og morsomt langrennscrossanlegg. I tillegg vil det være aktivitet i andre deler av anlegget som man kan delta på.

Nøkkelord: lite kø, masse aktivitet, utvikling av basisferdigheter, mestring og glede

• Målgruppe: Barn, ungdom, foreldre, trenere, ledere og andre skientusiaster

Påmelding gjøres gjennom Fossum IF.

Utetimen
Kl.10.00-13.00