Basic Skills Snow Tour

Norges Skiforbund med sitt anleggsteam vil sammen med lokale skikretser arrangere kurs i bygging av basisanlegg og snøproduksjon. Alle klubber og interesserte fra skianlegg ønskes velkommen til 1,5 dag med praktisk læring for å skape godt underlag for alle aktive skiløpere.

Basisanlegg skaper bevegelsesglede og som navnet tilsier, gode basisferdigheter. NSF ønsker at så mange som mulig skal få finne skigleden i slike anlegg og legger derfor ut på rundreise til alle kretsene for å spre det gode anleggsbudskapet. Erik Aas Andersen, Eivind Gjeraker og Jo Mork vil lede denne delen.

Dessuten blir det stadig viktigere å mestre faget snøpoduksjon. Med på laget er derfor «snømannen» Mads Mørch, som formidler grunnleggene ferdigheter og tips for hvordan få best og mest snø ut av hver dråpe vann.

Målgruppe:
Prepareringsmannskap
Snøleggere
Anleggsansvarlige
Trenere
Klubbledere

Program:
Programmet er slik at man kan delta på hele eller deler av kurset. Bygging av basisanlegg vil foregå på ettermiddag dag 1 og dag 2 og snøproduksjon mellom kl 09.00 og 16.00 dag 2. Man kan da velge basisdel eller snødel , eller begge deler! Velg kurs under for ås e program.

Snow Tour Team:

Marit Gjerland                 Jo Mork                   Erik Aas Andersen            Eivind Gjeraker            Mads Mørch

Ved spørsmål: Marit Gjerland tlf 97 67 57 64, marit.gjerland@skiforbundet.no

nif-epi04, 04