Ti løpere til Equinor rekruttlandslag 2023/2024

Skiforbundet ved langrennskomiteen har tatt ut ti løpere (fem kvinner og fem menn) til Equinor rekruttlandslag for skisesongen 2023/2024.

Lagene er fra sesongen 2023/2024 er redusert med to løpere (en kvinne og en mann) etter vedtak i Langrennskomiteen. Uttaket er gjort med utgangspunkt i løpernes utvikling og resultater over tid. Sigrid Leseth Føyen, Kjelsås IL, er nykommeren på Equinor Rekruttlandslag.

Walther vikar for Kørra
Hovedtrener Monika Kørra går ut i fødselspermisjon i juli 2023. Fra 1. mai 2023 går derfor Jacob Walther inn som hovedtrener i ett år fremover. Jacob er allerede en del av Equinor Rekruttlandslags trenerteam og tar nå hovedansvaret i Monikas fraværsperiode. Det er lyst ut stilling som trener for Equinor Rekruttlandslag. Denne skal bistå Walther i trenerteamet og vil være på plass i løpet av mai 2023. Sammen skal de to trenerne nå nye mål for følgende uttatte rekruttløpere for sesongen 2023/2024:

Equinor rekruttlandslag kvinner

Hedda Østberg Amundsen, Asker Skiklubb
Margrethe Bergane, Konnerud IL
Kristin Austgulen Fosnæs, Fossum IF
Sigrid Leseth Føyen, Kjelsås IL
Maria Hartz Melling, Konnerud IL

Equinor rekruttlandslag menn
Iver Tildheim Andersen, Rustad IL
Lars Agnar Hjelmeset, Gjelleråsen IF
Håvard Moseby, Kjelsås IL
Martin Kirkeberg Mørk, Drammens Ballklubb
Andreas Fjorden Ree, Støren Sportsklubb

- Equinor Morgendagens helter ønsker å bygge kompetansen vi trenger i fremtiden, og derfor støtter vi Skiforbundets talentarbeid for å utvikle morgendagens skiløpere. Det er inspirerende å se utviklingen til løperne på Equinor Rekruttlandslag og hvordan de utfordrer de etablerte eliteløperne, sier Thea Moen, sponsorsjef i Equinor.

nif-epi04, 04