Foto: Morten V. Eriksen

AVLYST: Felles Ski-NM og NM i fjelltelemark

LILLEHAMMER OG LEIKANGER: Felles-NM med NM i sprint og parallell samt NM i fjelltelemark er avlyst som følge av korona.

Torsdag formiddag ble det kjent at Norges Skiforbund anbefaler at all breddeaktivitet i organisasjonen opphører for resten av sesongen og frem til 30. april. Dette besluttet Skistyret i et møte torsdag formiddag, som et tiltak for å bidra til å hindre spredning av Koronaviruset og lette belastningen for lokale myndigheter. Les mer her.

Dette medfører avlysning av Felles Ski-NM på Lillehammer og NM i fjelltelemark med Kjeringi Open

Felles-NM Lillehammer

NM-veka vinter som skulle avholdes på Lillehammer 25– 29. mars er avlyst.

– På grunn av den krevende situasjonen som koronaviruset har skapt i Norge, og den siste utviklingen, ser vi ingen annen løsning enn å avlyse arrangementet. Vi er lei oss for å ikke få gjennomført den første utgaven av NM-veka vinter, men her kommer spørsmålet om liv og helse foran idrett, sier generalsekretær i Norges idrettsforbund, Karen Kvalevåg, i en pressemelding.

NM-veka er et samarbeid mellom NRK og Norges idrettsforbund med Norsk Tipping som hovedsponsor.

NM-veka vinter var planlagt som et pilotprosjekt på Lillehammer 25– 29. mars, og var en del av NM på ski. NRK skulle sende direkte fra NM-veka vinter.  Følgende idretter skulle delta: telemark, ake, bob, badminton, curling, hundekjøring, radiostyrt bil, snowcross, langrenn, hopp, kombinert, freeski, randoneé og alpint.

NM i fjelltelemark med Kjeringi Open

Arrangørstaben i Kjeringi Open skriv følgande i ein pressemelding:

Etter anbefaling frå FHI vert Kjeringi Open 2020 avlyst. Me ønsker ikkje arrangere eit arrangement som kan trua helsa og tryggleiken til deltakarar, publikum, frivillige og andre. Dette omsynet kjem i fyrste rekke. All deltakarkontingent vert refundert. Meir info vil komma etter kvart.

For spørsmål vedrørende korona-viruset og arrangement, ta kontakt med sportskonsulent, Gunnhild Sofie Vangsnes (email: gunnhild.vangsnes@skiforbundet.no) og/eller Per Olav Tangen (email: per.olav.tangen@skiforbundet.no).

nif-epi04, 04