Info og innkvartering HL, NM og Norgescup langrenn 2019/2020

Informasjon i.f.m. HL/NC/NM/Ungdomsstafetten om overnatting, bestilling, smøreopplegg, uttaksrenn/stafettuttak osv.

RENNINFOSKJEMA LANGRENN 2019-2020

Bestilling og betaling for overnatting gjøres direkte av hver klubb til overnattingsstedet DER IKKE ANNET ER OPPGITT. Se ovenstående renninfoskjema.

Langrennskomiteen må presisere følgende retningslinjer ved bestilling til overnattingssted.

1. Klubbene sørger for samlet bestilling til arrangementene så snart som mulig. Bestilling skal skje skriftlig  via e-post
  2. Klubbene har anledning til å bestille plass til utøvere med et påslag på 1/3 til ledere. Mindre klubber bør forsøke å samarbeide om hvem som tildeles «leder/foreldrekvoten» på 1/3.
  3. For at skikretsen skal ha løpende oversikt over klubbenes tilmeldinger av plasser, sendes kopi av epost til overnattingssted til gabrieljohannessen@hotmail.com
  4.  Spørsmål rundt overnatting og smøreopplegg rettes til LK-leder Gabriel Johannessen, tlf. 916 66999, mail: gabrieljohannessen@hotmail.com

INFO OM KRETSENS SMØREOPPLEGG:

Bindende påmelding til Buskerud Skikrets smøreopplegg NM senior kvinner og menn, Konnerud Skistadion 30.januar – 2. februar 2020:

Her følger informasjon for påmelding til smøreopplegg under NM på Konnerud, 30.januar-2. februar 2020. Buskerud Skikrets vil samarbeide med både smøringsleverandører og Team Veidekke Innlandet disse fire dagene. Smøreansvarlig for Buskerud Skikrets er Gabriel Johannessen. Ytterligere informasjon om opplegget vil bli lagt ut i denne facebook- gruppen i forkant og under konkurransedagene.

PRISER
Pris for preparering av et skipar under konkurransene på Konnerud er kr 500,- pr par pr konkurransedag.  All fakturering av smøreservice vil skje samlet til klubben etter endt sesong.

Spørsmål om skikretsens smøreopplegg rettes til Gabriel Johannessen på e-post eller mobil gabrieljohannessen@hotmail.com (91 666 999)

Bindende påmelding på dette skjema innen 23. januar skjer til Gabriels e-postadresse. Påmeldinger fra Gol IL, Fjellet IL, Vikersund IF og Krødsherad IL er allerede registrert

Bindende påmelding til Buskerud Skikrets smøreopplegg Equinor Cup jr i Holmenkollen 14. – 16. februar 2020

Her følger informasjon og link til påmelding til smøreopplegg under Equinor NC jr Holmenkollen 14.-16. februar 2020. Buskerud Skikrets fortsetter det gode samarbeidet med NTG Geilo Langrenn. Smøreteamet benytter skikretsens facebookside "Buskerud Skikrets info NC og NM" til formidling av informasjon. Smøresjef for Buskerud Skikrets er Gjermund Rønning.

Info om opplegget: Informasjon blir lagt ut på facebooksiden "Buskerud Skikrets info NC og NM" i forkant og under rennet.

Bindende påmelding innen 2. februar via denne linken:

Pris: Pris for preparering av et skipar under konkurransene i Holmenkollen er kr 500,- pr par pr konkurransedag.  All fakturering av smøreservice vil skje samlet til klubben etter endt sesong.

Spørsmål om skikretsens smøreopplegg rettes til Gjermund på epost eller på mobil: gjermund.ronning@midtkraft.no/ 958 64 67

UTTAKSKRITERIER STAFETTLAG HOVEDLANDSRENNET I LANGRENN 2020

1.       Komité

• Arne Christoffer Sand, leder
  • Roger Espeli
  • Anne Håvi
  • Torstein Aakre

2.       Komiteens ansvar og myndighet

Komiteen er tildelt det fulle ansvar for uttaket. Det forutsettes at både utøvere, foreldre, foresatte og trenere stiller seg lojalt bak uttaket.

3.       Kriterier for uttak

Følgende konkurranser skal legges til grunn for uttak:

•           Tour De Kongsberg –fristil (4. jan)
  •           Tour De Kongsberg –klassisk (5. jan)
  •           Eiker Skifestival – klassisk (9. februar)
  •           Mjøndalsrennet – fristil (15. februar)
  •           Resultater fra individuelle konkurranser i Hovedlandsrennet

Komiteen skal utøve nødvendig skjønn ved uttaket. Eksempler på skjønn er

•           Fravær fra nevnte konkurranser grunnet sykdom
  •           Formutvikling fram mot Hovedlandsrennet

Komiteen står også fritt til å vurdere andre resultater dersom det er usikkerhet om uttaket.

Det tas ut 3 toppede guttelag og tre toppede jentelag. Resten av lagene settes opp etter klubbtilhørighet, geografi og evt ønsker.

Alle utøverne som ønsker, får gå stafett.

UNGDOMSSTAFETTEN HOLMENKOLLEN 8. MARS:

Uttaksrenn:

• 9. feb: Eiker Skifestival – klassisk langdistanse (også uttaksrenn til HL stafetten)
  • 21. feb: HL klassisk distanse (teller mest mtp formutvikling)

Mer info kommer

NIF-EPI03, 03