Trener 1-kurs langrenn Drammen/Konnerud

Buskerud Skikrets inviterer til Trener 1-kurs langrenn Drammen/Konnerud med oppstart mandag 7. oktober 2019. Husk påmelding innen 27. september.

Målgruppe:
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper.

Innhold:
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-13 år.  45 timer fordelt på teori, praktiske økter på barmark og ski samt E-læring. Info om Trener 1-kurs på NSFs hjemmesider.

Hvor:
Drammen - teori (Idrettens Hus, Marienlyst). Konnerud Skistadion - praktiske økter barmark og ski.

Når:

• Mandag 7. oktober, kl 18-21 - Teori (introduksjon til kurset, trenerrollen, utvikling av skiferdighet)
  • Mandag 21. oktober, kl 18-21 - Praktisk økt barmark
  • Mandag 28. oktober, kl 18-21 - Praktisk økt rulleski
  • Mandag 4. november, kl 18-22 - Teori (førstehjelp, aldersrelatert trening, treningsplanlegging, utstyr og smøring, skitrening på snø II)
  • Mandag 20. januar, kl 18-21 - Praktisk økt ski
  • Mandag 3. februar, kl 18-21 - Praktisk økt ski
  • Mandag 2. mars, kl 18-21 - Praktisk økt ski

Kurslærer:
Marthe Jensen, 41506575jensenmarthe@hotmail.com

Pris:
Kr. 1500,- inkl. kursmateriell, kursavgift faktureres til klubb etter kurset

Påmelding:

Påmelding på mail til buskerud@skiforbundet.no innen 27. september 2019. Oppgi navn, adresse, klubb, fødselsdato, mobil og E-post

Spørsmål; ta kontakt med skikretskontoret v/Liv, 419 26379, buskerud@skiforbundet.no

Velkommen til kurs!

PS! Vi forsøker også å få til et kurs i Hemsedal/Hallingdal i løpet av høsten, mer info kommer.