F.v.: Espen Andersen, Jarl Magnus Riiber, Bjørnar Myhren (sponsorsjef Swix), Åge Skinstad (brand director Swix), Ivar Stuan (sportssjef), Kristian Hammer (landslagssjef) og Peder Sandell (landslagstrener). (NTB scanpix)

Næsvold på rekruttlandslaget kombinert

Vi gratulerer Leif Torbjørn Næsvold fra Røykenhopp med plass på Rekruttlandslaget kombinert/Team Beijing 2022. Vi ønsker lykke til, moro at Buskerud har landslagsløper i kombinert!

Norges Skiforbund har uttatt fem utøvere på elitelaget i kombinert i 2018-2019-sesongen. Det er Jørgen Graabak, Jan Schmid, Espen Andersen, Jarl Magnus Riiber og Magnus Krog som er blitt tilbudt plass på elitelandslaget i VM-sesongen.

- Alle fem er medaljekandidater i Seefeld-VM. Selv om vi må holde oss til trange budsjetter, er vi klare for å kjempe om topplasseringer i verdenscupen og om titler i Seefeld i februar. Målsettingen er å beholde tronen som verdens beste kombinertnasjon, men til vinteren er det 20 år siden vi fikk en individuell verdensmester. Dette trigger oss skikkelig. Vi ser også at vi nærmer oss et generasjonsskifte for fullt, og dette blir en realitet fra neste sesong. Derfor har vi uttatt tre lovende hospitanter som kommer til å være med elitelaget på enkelte samlinger, sier sportssjef Ivar Stuan.

Det er også uttatt seks utøvere på det spennende prosjektet, Team Beijing. Dette teamet har som mål å tilrettelegge for at flest mulig av utøverne skal bli internasjonale topputøvere som på sikt skal være med å kjempe om medaljer i både VM og OL. Flere av utøverne på Team Beijing er også en del av rekrutt- eller juniorlandslaget.

Ny avtale: I dag ble også Swix presentert som kombinerts nye klesleverandør de neste fire årene. - Swix vil være med å løfte produktet kombinert i regi av sitt renomme og som merkevare. De er «våre» som et norsk selskap som er markedsledende og har i tillegg til lange tradisjoner, akkurat som kombinert, sier Stuan.

Trenerteamet:

• Ivar Stuan, sportssjef