Vinnere jubileumspokal

NSF jubileumspokal 2017 tildeles Jonatan Lauvsland Øvrebø IL

Skikretsen ved hovedstyret har valgt å tildele NSF jubileumspokal for 2017 til Jonatan Lauvsland Øvrebø IL. Den unge hopperen fremstår på en forbilledlig måte, både i og utenfor hoppbakken. Pokalen vil bli delt under hopprenn i Sandrip senere i vinter.

Jonatan er blitt en «voksen gutt» som satser aktivt og går for tiden på toppidrettsgymnaset i Skien hopplinja. Uansett om vi er på samling eller bare har trening, er Jonatan med alle de mindre (og eldre). Han er en veldig god ambassadør for sporten. Han setter av all ledig tid til å være med å motivere, trene. Han er også inkluderende, og fremhever de andre. Rent sportslig har han også hatt nå en veldig god framgang, og har nå kvalifisert seg for NM og opprykk i NC A klassen. Han er et veldig godt forbilde i kretsen.

NSF jubileumspokal 2016 tildeles Frida Øveraas Plogen SK.

Frida er en hardsatsende alpinist fra Haugesund. Hun har deltatt på kretsens opplegg siden tidlig alder og gått gradene. Nå er hun trygt plassert på Skigymnas og satser for fullt. Hun har deltatt på ulike aldersbestemte mesterskap og nå sist sesong både NM junior og NM senior. Hun presterer på meget høyt nivå nasjonalt. Frida er en positiv jente som alltid har satt miljø og samhold i front. Dette har også vært en medvirkende årsak til at rekrutteringen både i Plogen SK og kretsen har vært såpass bra de siste årene. Skikretsen håper at Frida i tiden fremover tar ytterligere steg samt vil bidra i miljøet i mange år fremover. Skikretsen gratulerer med utmerkelser. Tildelingen vil skje når dette måtte passe Frida selv og i forbindelse med et alpinarrangement/evt. arrangement i Haugesund der så mange som mulig av hennes nære venner og løpere/foreldre og kjente er tilstede. Gratulerer Frida

Vinnere jubileumspokalen 2015

Vinnere jubileumspokalen 2014