Skistipend

Skistipend 2017

På skikretsens hovedstyremøte 25. august ble følgende bestemt utdelt:

Vedtak: Skikretsens skistipend er vedtatt tildelt følgende:

• Jesper Saltvik Pedersen – Plogen SK alpint – skistipend 2017 kr. 10 000,-

Har den siste sesongen fulgt store deler av WC-rennene for funksjonshemmede, han deltok i VM samt prøve-OL, og er nå etablert topp 15 i verden i alle grener blant sit-skierne. I Kühtai i Østerrike i desember kapret han sin første pallplassering i WC, og han avsluttet den internasjonale rennsesongen med 3 femteplasser og en sjetteplass i Pyeongchang i Korea. Han ble også norges-mester for sittende i SSL og SL i Narvik.

• Linn Ravndal – Gjesdal IL langrenn – skistipend 2017 10 000,-

Fantastisk sesong - gullmedalje i junior-NM på klassisk i Harstad og en sølvmedalje på sprint som ble arrangert på Voss. Seiere og pallplasser i NC.

•  Åsmund Wiberg – Otra IL langrenn – skistipend 2017 5000,-

Tok bronse under NM junior i Harstad 2017 og en sterk sesong i Norgescup og andre renn.

•  Erlend Øveraas – Plogen SK alpint – skistipend 2017 5000,-

Markerer seg stadig høyere på resultatlistene i har deltatt i Europacuprenn i sterk fremgang. Kronet sesongen med bronsemedalje i NM jnr II (19-21 år) i Narvik 2017 og topp 10 i senior NM

Prisene deles ut ved større arrangement/samlinger der utøvere er tilstede. Pengene overføres til utøverne så fort det lar seg gjøre. Gratulerer!!

vinnere skistipend 2016

Sondre Ramse mottar Skistipend 2016 fra LK leder Geir Olav Håland under KM på Tjørhom

vinnere skistipend 2015

Vinnere skistipend 2014