Klubbinformasjon

Nyttig informasjon til både nye og eksisterende klubber.

Lagskontingent

Lag med 0-49 medlemmer

kr 2000,-

Lag med 50-99 medlemmer

kr 3500,-

Lag med over 100 medlemmer eller mer enn en skigren

kr 5000,-

Klubbovergang

MELD overgang til skikretsen via sportsadmin.

Hvis du skal skifte klubb, er det viktigste å huske at medlemskapet i den nye klubben må være ordnet senest to måneder før start i konkurranse. Det andre som er viktig å vite, er at en utøver ikke kan konkurrere for mer enn 1 klubb i samme skisesong i samme skidisiplin. Skisesongen regnes da fra 1. mai til 30. april.

Det er lov å være medlem av flere klubber, men ikke å konkurrere for mer enn 1 klubb. Det er lov å konkurrere for forskjellige klubber i to forskjellige skigrener, men bare for 1 klubb innenfor samme gren.

Ved utmeldelse fra en klubb må man selvsagt ha gjort opp alt man "skylder" den gamle klubben (kontingenter og andre forpliktelser), dette er ikke omtalt i rennreglementet, men i Norges Idrettsforbunds lovverk.

Politiattest

Alle ansatte og frivillige som skal utføre oppgaver for idrettslaget som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming, skal avkreves politiattest

nif-epi04, 04