Equinor international junior camp til BLINK

Årets Equinor international junior Camp legges til Sandnes og til skifestivalen BLINK 1.-8. august.

Deltakerne på samlinga skal konkurrere i BLINK torsdag 3. august med start og mål fra Ålgård i Gjesdal kommune. Juniorene får også prøve seg i lørdagens sprint i Sandnes sentrum, som forøvrig sendes direkte på NRK. Resten av samlingen vil benyttes i Sandnes Sparebank Arena, og i nærområdet til Scandic Forus.

– Etter mange år på samling på Sjusjøen med fantastiske treningsfasiliteter prøver vi i år et nytt konsept. Vi gledes oss til å prøve et nytt opplegg der vi kombinerer gode konkurranser med gode treningsøkter. Det er flott å kunne invitere deltagere og trenere fra andre land slik at vi kan lære av hverandre og utvikle langrennssporten videre, sier utviklingssjef i Norges Skiforbund Brit Baldishol.

Sportssjef for BLINK, Arne Idland, gleder seg stort til å ta i mot juniorene.
– Deltakerne på campen får konkurrere i samme løype som verdenseliten konkurrerer i. Det er kjekt at BINK kan være med å bidra i utviklingen av internasjonal langrenn sammen med Norges Skiforbund. Dette er vi både stolte og ydmyke over, og dette ligger også i BLINKs ryggmarg. Vi kommer til å invitere bredt til årets BLINK, og vi kommer til å ha over 20 nasjoner til start, sier Idland.

nif-epi04, 04