Alt om Skitinget og fagmøter 2024

Velkommen til Skitinget og fagmøter i Bodø 6-9. juni. Skitinget 2024s nettside oppdateres med program av alle møter, dokumenter og øvrig praktisk info.

Formøter og fagmøte freeski

Det nærmer seg Skiforbundet sitt Skiting, samt freeski sitt fagmøte og formøter til dette. Påmelding og mer informasjon kan du lese mer om her!

Pinsesamling hopp Evje og Sandrip

Hoppkomiteen i samarbeid med Otra IL inviterer til nok en samling med fokus på hopping og andre ulike aktiviteter 18-20 mai. Det blir også kretsdommerkurs lørdag 18. mai med praksis på renn 19. mai.

Telenorlekene 2024 (alpin landsfinale)

Årets Telenorleker for 13-14 år ble arrangert på Geilo 11-14 april. Alle utøvere, foreldre, og ledere fikk en flott opplevelse. Profesjonelt opplegg og ikke minst minner for livet. Gi gass!!

Samordnet rapportering 2024

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering (medlemsregistrering) i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april. Det er webinar for alle idrettslag 10. april kl. 20:00 hvor det er en gjennomgang.

NM gull til Eirik og Jesper

Jesper Saltvik Pedersen tok som ventet rubbel og bit av NM gull under NM i para og kongepokal. Men overraskelsen stod likevel landslagsutøver Eirik Hystad Solberg for med NM gull i SSL.

Hovedlandsrennet alpint

Oppdal alpin klubb arrangerte Hovedlandsrennet i alpint 2. – 7. april 2024. Utfor, Super-G og Team event parallellslalåm ble kjørt i Vangslia, Storslalåm og Slalåm i Hovden. Alle resultater vedlagt.

Hovdentour 16. mars

Skikretsens største skirenn vinterstid lagde nok engang skifest og Mathias Holbæk vant for tredje gang på rad. 1537 deltakere på startlisten.

NM junior Nybygda

NM junior langrenn foregikk på Nybygda stadion 8-10 mars. Mange gode resultater av våre løpere både individuelt og i stafettene.

God kjøring i Wildschönau

Denne uken blir det kjørt World Cup i Wildschönau i Østerrike. Der har Jesper Saltvik Pedersen fra Plogen Skiklubb tatt flere pallplasser og Magnus Valø Balchen kjørte utrolig godt i Østerrike.

Skandinavisk cup Hommelvik

Årets siste renn i Scan. cup foregår i Hommelvik 1-3 mars. Sprint klassisk, klassisk distanse og friteknikk distanse.

Bankett NM Trysil

05.-07. april runder vi nok en gang av årets NOR Freeski Cup-sesong med Norgesmesterskapene i Trysil. Lørdag kveld inviterer vi utøvere med familie, trenere og andre involverte til bankett med middag, underholdning og prisutdeling!

Sesilåmi 2024 - avlyst

Stiftelsen Sesilåmi har besluttet av Sesilåmi 2024 avlyses. Det kan også skje at rennet nedlegges,

Trenerspørsmål og samlingsplan alpint 2024 vedatt

Alpinkomiteen har valgt Vidar og Eivind Bachmann som kretstrenere alpint i 2024. Det blir litt endringer fra tidligere med tanke på en ren ansettelse, men oppfølgingen på alle våre samlinger blir likt. Samlingsplanen er også vedtatt.

KM SL og SSL Ålsheia 17-18 februar

Skiforeningen i Stavanger som fylte 90 år lørdag, fikk blå himmel i gave og flotte forhold i deres SSL og søndag var det ikke samme været når Sandnes arrangerte SL, men likevel bra og verdige KM vinnere og god deltakelse.

Mathias - verdensmester U23

Mathias Holbæk er verdensmester U23. Vindbjartløperen kopierte dermed prestasjonen fra fjorårets junior VM og vant i sitt første år som U23 løper. Skikretsen gratulerer!!!

Suldal IL - hvordan fungerer skiaktiviteten i din klubb?

Et fint eksempel for ski-Norge. Skikretsen i Agder og Rogaland tok kontakt med Suldal IL og lurte på hvordan de driftes i det daglige og fokuset på barn og unge samt de som vil satse litt ekstra. Her kan vi lære litt, uavhengig av gren.

Skiaktivitet med barnas mini-VM

Barnas mini-VM er i gang med den andre av sine tre turnéer denne vinteren og forrige uke var det premiere på et annerledes barnas mini-VM. Det var nemlig første gang at barnas mini-VM ble arrangert med rulleski på deltakerne.

Utstyrsordningen 2023

NB!! Søknadsfrist 6. mars. Utstyrsordningen er nå åpen for søknader og vi oppfordrer alle som har kjøpt støtteberettiget utstyr i 2023 til å nytte anledningen til å få dekket noe av kostnaden.

Informasjon NOR Freeski Cupen 2023/2024!

Vi får en del henvendelser i forbindelse med venteliste til årets NOR Freeski Cup og under finner dere en forklaring på årets endringer, samt informasjon om resten av sesongen.

NC senior Nes

Våre beste kvinner og menn tar turen til Nes for Norgescup sprint, friteknikk distanse og klassisk distanse 2-4 februar.

Gjesdalburennet - KM klassisk og sprint

KM helgen i Sirdal gikk knirkefritt og full honnør til arrangørklubb Gjesdal IL. En fin lørdag med klassisk distanse. Søndag ble også bra, med mildvær og rimelig bra glid for alle.

Debuterer i verdenscupen

Norges Skiforbund Alpint, Team Telenor, sender 18 utøvere til helgas verdenscuprenn. Mens Kajsa Vickhoff Lie får sin storslalåmdebut, debuterer Eirik Hystad Solberg i verdenscupen.

VM mønstring - avlyst grunnet kulde

Det som skulle blitt en perfekt helg for våre VM håp, må desverre avlyses grunnet sprengkulden som i resten av landet. Sikkerheten må alltid komme først.