Sivert med en strålende 4. plass på sprinten i Drammen (foto: Team Elon vest)

Historisk for skikretsen - 3 løpere til World cup langrenn

Skikretsen er i vinden om dagen - gull i VM U23, løpere til junior VM hopp og alpint og nå 3 løpere til WC Drammen og WC Kollen

Det er skikkelig fart i Agder og Rogaland Skikrets når det gjelder toppidrett om dagen. Selv om vårt hovedfokus er bredde og rekruttering og mange glade og ivrige barn på ski - kan man ikke se bort i fra at dette også avler toppløpere. Sist ut er at vi nå har Aron Åkre Rysstad og Sivert Wiig i WC sprint i Drammen og Sondre Ramse til WC 5 mila i Kollen. Vi leverer og skal fortsatt levere på alle plan. Samtidig håper vi også at dette kan bidra til at barn og unge løper rundt i klubbene og sier at de skal bli like gode som Sivert, Sondre, Aron, Mari, Eirik, Karoline m. flere.

Sivert leverte varene i Drammen med en kruttsterk 4. plass!!

Uttak Drammen og Kollen

Det er gode skiforhold mange plasser i skikretsen og stor aktivitet og vi anbefaler alle om å arrangere barnerenn, Telenorkaruseller, klubbrenn samt delta på oppsatte kretsrenn. Samtidig har vi også situasjonen i Ukraina i våre tanker og håper på en snarlig fredlig løsning.