Få klubbhjelp av Henning

Skiklubbutvikler Henning Wiig skal bidra til å skape mer aktivitet for skisporten i Agder og Rogaland. For å få til det, må han komme i tettere kontakt med klubbene.

Skiklubbutviklerprosjektet er et tiltak for å snu nedgangen i aktivitetstallene etter korona. Henning skal ha en særlig vekt på aldersgruppa 6-12 år og ikke minst på klubber som trenger en ny giv.

Henning har akkurat startet i sin nye jobb, men er allerede i gang med kontakt med ulike klubber og miljøer.

I utgangspunktet vil skiklubbutvikler besøke klubber og miljøer for å bistå med ulike typer kurs, erfaringsutveksling og aktiviteter, men er også åpen for andre innspill og ønsker fra klubbene. Kan også delta på møter i klubben og gi tips og ideer for hvordan man best kan organisere aktivitet for barn og unge, evt. via teams. Dette gjelder klubber med alle grener innen skisporten.

Formidle Skiforbundets rekrutteringstiltak som Telenorkarusell og Skisprell - se også egen side om rekruttering

Rekruttering Skiforbundet

Skikretsen har også kjøpt inn skileikelementer som skal brukes på ulike arrangementer gjennom året.

Agility med elementer, kan brukes både sommer som vinterstid.

Henning vil også være tilstede på større kretsarrangement der flertallet av våre klubber er tilstede.

Skiklubbutvikleren er også et bindeledd mellom klubber, kretsen, Skiforbundet og Norges idrettsforbund, både på krets og sentralt nivå. Det betyr at en henvendelse gjerne kan bli rettet videre til kompetansepersoner lenger opp i systemet dersom det er nødvendig.

Klubber som ønsker skiklubbutvikleren på besøk, har spørsmål eller innspill, kontakt oss:

Henning Wiig Skiklubbutvikler

epost: henning.wiig@skiforbundet.no tlf. 90080045