Sørlandshopp sin nye logo bygger på den gamle, men er litt modernisert siden sist (Illustrasjon Steinmoen Reklame)

Sørlandshopp i ny drakt

Sørlandshopp har vært et begrep siden 80 tallet. Nå gjenoppstår satsingen til hoppkomiteen med både rekrutter og veteraner

Vi vil skape en identitet, sier leder av hoppkomiteen Trond Sandberg. Han var selv en tidligere ung hopper i nevnte Sørlandshopp tilbake på 80 tallet. Men noe har endret seg siden den tid. Fokuset er nå rekruttering, samt at man vil ta vare på de som vil satse, både ungdom og veteraner. Vi er avhengig av å ha med ALLE, fokus er miljø og samhold, sier Sandberg.

Bakgrunnen er skiforbundets utviklingsmodell og skihopper livet ut. Veteranene er utrolig hjelpsomme både i bakken og i miljøet generelt. Og i tillegg ser vi en større oppblomstring på jentesiden som er ekstremt gledelig. Jentehopp er i vinden. Fremover vil vi ha fokuset på våre rekruttsamlinger samt at de som satser litt ekstra vil få et utvidet tilbud både på samlinger og renn.

Sandberg frir også til sponsor/samarbeidspartnere. Allerede har han knyttet til seg 4 firmaer og det er plass til mange flere. Vi ser også litt forsiktig på yttertøy bekledning, ikke noe fancy og dyrt, men funksjonelt og rimelig som viser hvor vi kommer fra, sier Sandberg. Tvi tvi - hoppleiren i Agder og Rogaland Skikrets er offensive, men samtidig har de begge bena trygt plassert i bakken.

Samarbeidspartnere:

DBL, Sør Mur og Bygg, Multiflis og KN elektro