Arendal Slalåmklubb, Stavanger Skiklubb og Søgne Skiklubb er vinnere av skikretsens aktivitetskonkurranse

Skikretsens aktivitetskonkurranse foregikk i tidsrommet 01.01.2021-15.04.2021 via registrering på distansekortet på nett. Flere klubber har virkelig lagt seg i selen og brukt distansekortet på nett for å vise sin rekruttering blant de yngre.

Vi er midt i en annerledes vinter der skirenn blir avlyst og utsatt. Hva med å samle alle kilometerne du går, hopper og leker på ski i vinter, på distansekort på nett? Agder og Rogaland Skikrets ønsker å lage en klubbkonkurranse for barn 12 år og yngre som bruker distansekort på nett.

Vinnere av konkurransen og skileikpakker ble:

1. Arendal Slalåmklubb 10655 km (nr. 7 i hele landet)

2. Stavanger Skiklubb 1999 km (nr. 31. i hele landet)

3. Søgne Skiklubb 1937 km (nr. 32 i hele landet)

Klubbene vil bli kontaktet og premie vil bli overlevert. Vi takker for den gode responsen og håper at klubbene aktivt fremover vil fortsette å bruke distansekortet på nett som en god motivasjonsfaktor for mestring og læring og rekruttering.

Fra tidligere:

Dette er en klubbkonkurranse for alle klubbene Agder og Rogaland Skikrets.  Når konkurranseperioden er over vil de tre beste klubbene bli premiert.  Alle barn i alderen 12 og yngre kan delta.  Det er ikke krav om medlemsskap, men det er viktig at man oppgir klubb, når man lager bruker i distansekort på nett. Men selvfølgelig håper vi at de som ikke er medlemmer i en klubb i skikretsen også tegner sitt medlemsskap for å styrke klubbene og skigruppene lokalt.

Klubbkonkurransen gjennomføres slik:

• Barn som ønsker å delta for sin klubb må registrere sin aktivitet på distansekort på nett (NB! husk å oppgi klubb).
  • Konkurransen er for alle barn opp til og med 12 år.
  • All skiaktivitet kan registreres.
    • Kilometer regnes ut slik (dette gjøres automatisk på nettet):
      • Langrenn/rulleski: tilbakelagt distanse.
      • Alpint/telemark/snowboard: 1 time = 4 km
      • Hopp: Hopplengde i meter x 20 eller bakkens lengde.
      • Funksjonshemmede: Foresatte/lærer vurderer kravet.
  • Barna deles inn i tre klasser slik:
    • Til og med 7 år
    • 8 - 9 år
    • 10 - 12 år
  • For at alle klubber skal ha samme mulighet vil det lages en vekting som tar hensyn til klubbenes størrelse og aldersfordelingen i den enkelte klubb. Man kan følge med på aktiviteten HER
  • Konkurranseperioden er 01.01.2021 til 15.04.2021.
  • De tre beste klubbene premieres slik:
    • nr. 1 utstyrspakke skileik verdi kr. 10 000.-
    • nr. 2 utstyrspakke skileik verdi kr. 10 000.- .
    • nr. 3 utstyrspakke skileik verdi kr. 10 000.- .

Mer info om distansekort på nett ligger  HER

NIF-EPI02, 02
NTB