Kretslag langrenn junior 2020-2021

Langrennskomiteen fortsetter med sitt tilbud til de som ikke ønsker å gå på skigymnas etter endt ungdomsskole

Langrennskomiteen i Agder og Rogaland skikrets har hatt et tilbud for utøvere som ikke velger å gå på skigymnas etter ungdomsskole. Vi ønsket å gi disse også en mulighet til fortsatt utvikle seg som langrennsløpere.  Det viser seg at det er bra for motivasjonen i treningen å komme sammen på samlinger, selv om mye bra jobb blir gjort rundt i klubbene.

Tilbudet har fungert godt for de utøverne som har vært med på kretslaget, og de har gitt tilbakemelding om at det er et tilbud de fortsatt ønsker.

Utøvere som melder seg til å delta på kretslaget er juniorutøvere som satser aktivt på langrenn, og de bør ha som mål å delta i Norgescuprenn i tillegg til renn i kretsen. Egenandel for å bli med på kretslaget vil bli krevet. (til info: 8000 kr i 2019/2020)

Innhold kretslagstilbud: (samlingstilbud kan bli redusert i 2020 pga. koronapandemien)

Trener - treningsplaner/oppfølging samlinger

4 barmarksamlinger sommer/høst

1 samling på snø

Oppfølging Norgescup renn/ jr. NM - hjelp fra foreldregruppe

Renate B. Tjetland 25 år fra Gjesdal IL har de siste to årene vært trener og vi er heldige at hun har sagt seg villig til å fortsette som trener for kretslaget i sesongen 2020/2021. Hun har selv vært aktiv langrennsløper på høyt nasjonalt nivå og vært en del av laget Team Veidekke Vest. I Lillehammer har hun studert idrettsfag. Hun studerer nå i Trondheim og har i tillegg engasjert seg i Skiforbundet og tatt flere kurs her.

Vi vil som tidligere år være avhengig av at klubber som har løpere på kretslaget, bidrar med tilrettelegging under samlinger.

Kretsen har samarbeid med Sirdal Skigymnas når det gjelder smøreopplegg på norgescuprenn og junior NM.

Detaljert samlingsopplegg kommer. Oppstartsamling blir nok ikke mulig å få til før til høsten dette året, da vi alle må innrette oss etter den spesielle situasjonen vi er i.

Håper klubbene formidler dette til aktuelle junior og eldre junior løpere. Vi vil nå se interessen for kretslag og aktuelle utøvere melder seg innen 15.juni til e-post under. (de som var med i fjor må også bekrefte om de blir med videre) Ved evt. spørsmål: mob. 91708266

Langrennskomiteen, Agder og Rogaland Skikrets

Leder, Henning Wiig

Sonerepresentant Vest, Inger Ravndal mob:91708266 E-post: inger.ravndal@lyse.net