Alpinistene fikk litt fartstrening under Hovden i farta tidligere i år, men mildværet skaper problemer for en god nok såle og sikkerheten må alltid være i høysetet (Foto Plogen SK facebookside)

KM Super G kanselleres

Alpinkomiteen i samråd med klubbene, har bestemt at helgens Super G renn kanselleres pga. vær og forhold

Det å arrangere Super G er utfordrende, og man kan aldri gå på akkord med sikkerheten. Lite snø i Sauda gjorde sitt til at arrangør og alpinkomiteen så på andre alternativer. Røldal ble fort et nytt arrangørsted. Men endel nysnø samt mildvær og regn i høgfjellet gjorde sitt til at dette ikke kan la seg gjennomføre.

Følgende melding ble derfor bestemt etter telefonmøte mandag kveld:

Etter telefonmøte med klubbene i går kveld er vi kommet frem til at vi kansellere Super-G renn samt trening i Røldal til helgen. Årsaken er enkel for mye vær og utfordrende forhold!

Klubbene organisere selv evt. trening til helgen. Klubbene ble oppfordret til å delta på Super-G rennet på Rjukan (U14-U16) for å få fartstrening før Telenorlekene og Hovedlandsrennet.