Avlysninger/flyttinger av renn

Desverre merker vi at været ikke spiller helt på lag med arrangører av skirenn, men vi oppfordrer til å utsette fremfor å avlyse

Vinteren har vært vanskelig flere plasser i vår store skikrets. Mangelen på snø gjør at tradisjonelle rennarrangører må avlyse/flytte sine renn. Spesielt merkes dette i langrennsleiren. Januar og februar er vanligvis forbundet med et tettpakket program med tanke på kretsrenn. Noen har flyttet sine arrangement til steder hvor det er skiføre, mens andre sliter med å finne gode nok forhold i sin del av kretsen. Men det er fortsatt lenge igjen av vinteren og vi håper at arrangører vil utsette sine renn til senere, fremfor permanent avlysning. Følg med på terminlisten på nett for siste oppdateringer ang. kretsrenn. https://www.skiforbundet.no/ars/terminliste/

Når det gjelder alle våre 50 arrangører av Telenorkarusellen, så er det viktig å tenke litt kreativt. Arranger dette gjerne på barmark med terrengløp, basisløype etc. Gi ut premier og skap gode klubbmiljøer. Bruk nærmiljøet, involver foreldre og skap glede for barna.

Bruk også rulleskianleggene rundt omkring i kretsen og plastbakkene i hopp. Snøen kommer nok :-)