Foto: Axelar / Hans Lie

En avkortet Blinkfestival gav likevel betydelige dugnadspenger

Blinkfestivalen 2020 ble preget av koronasituasjonen, der kun landslag, rekruttlag og enkelte andre lag ble invitert. Likevel ble det utført et solid arbeid fra klubbene rundt frivillighet som også blir belønnet

Skinorge fikk nok engang flotte TVbilder fra flere dager i august i og rundt Sandnes/Ålgård/Lysebotn området. Dog uten den store folkefesten med tusenvis av yngre ivrige langrennsløpere og publikum langs løypene. Men i 2021 håper vi at alt er tilbake igjen til normalen. Axelar er selskapet som alltid styrer skuta og sørger for at det meste går på skinner. Med seg har de en stor dugnadsgjeng fra flere ski og skiskytingsgrupper i og rundt området. Tidligere har deres dugnadsinnsats med tanke på vakthold, rigging, løypevakter og annet blitt belønnet i ettertid og for 2019 ble dette over en halv million kroner. Med tanke på koronasituasjonen og nedskaleringen av hele arrangementet, så ble det endel mindre arbeid denne gang. Men likevel ble det utført et betydelig arbeid. Dette belønnes nå med overføring på 182 000,- Av dette får skigruppene 145 000,-

Dette er en viktig inntektskilde hvert år som igjen gjør at klubbene kan prioritere aktiv rekruttering og bidra for sine utøvere i ulike sammenhenger. Det skal selges mange doruller for å oppnå likt resultat.

Takk til alle innvolverte og så ønsker vi at Blink 2021 blir koronafritt og folkefesten vi alle fortjener.

nif-epi04, 04