Skikretsens antidopingarbeid, ren utøver - rent idrettslag

Skikretsen tar antidopingarbeidet på alvor og alle våre utøvere på kretslag, ulike team og skigymnas skal gjennomføre ren utøver. Alle KM arrangører skal gjennomføre rent idrettslag

Skikretsen skal alltid ligge i forkant i sitt antidopingarbeid ut mot klubbene. Ifølge skikretsens handlingsplan skal alle våre utøvere som representerer skikretsen utad, gjennom kretslag, skigymnas, Team og annet, hver år, ha gjennomført modulen Ren utøver. Alle KM arrangører sesongen 2019-2020 skal også ha gjennomført rent idrettslag.

Dette er elektroniske moduler via PC. Når dette er gjennomført, så mottar man en elektronisk diplom på gjennomføringen. For at dette skal ha en verdi, så må en kopi av diplomen sendes nærmeste trener/leder/ansvarlig. Det holder nemlig ikke bare å si at man har gjennomført modulen. Alle tillitsvalgte i skikretsen SKAL også gjennomføre Ren utøver. Bare slik kan vi som både utøvere og tillitsvalgte få en større og et bedre innblikk i alle detaljer som rører seg i og rundt alt som omhandler dopingreglementet i det daglige.

Ren utøver Rent idrettslag Antidoping Norge

NIF-EPI03, 03