IRON man testing (Foto: Plogen facebook)

Rapport barmarksamling alpint Hovden 15-16/9

Barmark og IRON man test, pumpbike, rollerblades og mye morro. Alle gleder seg til Hintertux

Full rapport fra samling  (resultatene fra Iron man publiseres IKKE på nett)

Forberedelser:
Denne helgen var det egentlig planlagt siste skisamling på Fonna, men grunnet snøforholdene fikk vi vite at dette ikke ville gå. Barmarkssamlingen ble derfor planlagt på Fonna-samlingen rett før skolestart. Hans sendte ut innbydelse, og booket overnatting, felles middag samt leie av sykler på Hovden Alpinsenter. Det sportslige innholdet ble koordinert med Hovden Skigymnas og flere av øktene ble gjennomført sammen med dem, samt også en grundig presentasjon av HSG med omvisning på skole og hybelbygg.

Sportslig utbytte:
Det sportslige utbyttet ble vedlig bra. Testene ble gjennomført som en konkurranse med premiering av vinnerne i hver klasse, dette bidro nok til ekstra innsats og også veldig mange fine resultater!!! Det var flere som tok mål av seg å legge ennå mer innsats i barmarkstreningen framover for å forbedre sine resultater. Vi kåret også beste klubb på testen, og vi håper også dette kan bli en inspirasjon for klubbene i barmarkstreningen i høst. Rollerbladesøkta og «pumptrack» samt downhillsyklingen var begge aktiviteter som var delvis nye for mange, også dette artige, spennende og nyttige
aktiviteterrent treningsmessig. Skigymnastrenerne bidro veldig bra på rollerbladesøkta samt med hjelp i forbindelse med gjennomføring av testene også!!!

nif-epi04, 04
Lars O. Berge