Gjengen som avsluttet siste del av samlingen i juni (Foto: Hans Blattmann)

Rapport samling Fonna 3

Rapport fra kretstrenere - en lang og god samling med stort sportslig utbytte 15-24 juni

Les full rapport fra kretstrenere

I den første delen av samlingen som var åpen for alle løpere, så ble løperne organisert i 2 grupper; U14 og yngre samt U16 og eldre. I U16-gruppen var også funksjonshemmede løpere. Disse to gruppene hadde også hver sin trasé disse første dagene, de eldste på venstre side av heisen og de yngste på høyre side av heisen. Barmarkstreningen ble gjennomført både gruppevis og felles. De andre voksne som var med, bidro som vanlig med masse hjelp i bakken samt i forbindelse med innkjøp og tilbereding av mat. De 4 siste dagene ble treningen organisert felles for alle løpere på samlingen. Einar Witteveen, utdanningsansvarlig i Norges Skiforbund, besøkte oss og bidro faglig 2 dager under den siste delen av samlingen.

Avsluttende bemerkninger:

Denne samlingen avsluttet samlingseperioden før sommerferien, og mange ser nok fram til sommerferien. Så langt denne sesongen har vi fått gjennomført 3 samlinger på Fonna og mye fin skitrening. Oppslutningen om samlingene har vært veldig bra, og mange løpere har deltatt på flere samlinger. Under denne og forrige samling har vi hatt fokus på barmarkstrening også, og gjennomgått styrkeøvelser, øvelser for hurtighet og spenst samt noe koordinasjon. Håpet med dette er at løperne opprettholder barmarkstreningen gjennom sommeren. På siste løpermøte var budskapet; tren noe barmark hver dag!

Mvh Hans Blattmann og Helge Andersen

NIF-EPI03, 03