Rapport samling Fonna 9-13 mai

Flott samling med innlagt vedlikeholds dugnad på Jondalhuset.

Full rapport fra Fonna1

Forberedelser:
Booking på Fonna for alle samlinger denne sesongen ble gjort i begynnelsen av april i år.mLeieavtalen med «Hovdenhuset» ble fornyet sent på vinteren, og høsten 2017 ble det avtalt at vi kunne gjennomføre vedlikeholdsarbeid på huset innenfor en kostnadsramme på omkring kr. 30.000. For lettere å kunne arbeide på huset, ble det booket overnatting for 16 personer på Flatabø. God respons på folk som som ville jobbe dugnad men også på antall løpere, gjorde at vi fikk bruk for disse sengene. Kretstrener dro tidlig onsdag morgen til Jondal for å forberede start på dugnad og samling. I Odda ble maling og malerutstyr hentet hos Meusburger, og mat ble handlet på Spar Jondal før gjengen ankom. I og med at det var helligdag torsdag ble det handlet inn for to dager.

Organisering:
Dette var første samling med to kretstrenere på plass. Andreas Fjetland fra Plogen og Sander Stielstra fra Sauda bidro også med feedback og filming i bakken. Barmarkstreningen ble ivaretatt av Helge og Andreas. Man arbeidet med løperne som ei stor gruppe torsdag til lørdag, søndag delte vi gruppen i to for å unngå for stor slitasje i løypene. Det ble brukt mye tid på videoanalyser hver kveld, både for å utvikle løpernes forståelse for teorien, men også for å konkretisere individuelle
arbeidsoppgaver til neste dag. Lørdag kveld studerte løperne selv videoen, og for å lære seg å bruke
"Dartfish-programmet"

NIF-EPI02, 02