Fartsamling i flotte omgivelser (Foto: Plogen SK)

Rapport Fonnasamling 23-27/5

En fantastisk samling med strålende vær

Last ned full rapport

RAPPORT FRA SAMLING PÅ FONNA, 23-27.5 2018:
Forberedelser:
Bookingen av samlingen ble gjort tidligere i vår, og i forkant av samlingen ble det sendt inn en skisse på ting vi ønsket at skisenteret skulle tilrettelegge (se under). Snøscooteren til HSG, som vi vanligvis har fått låne i forbindelse med fartssamlinger på Fonna var på reparasjon, så vi benyttet oss derfor at scooteren til Hovden Sportsklubb. Scooterhenger måtte imidlertid hentes fra Rysstad i Setesdal, så det ble litt mer bilkjøring knyttet til dette. Hans reiste tidlig 23.5 til Fonna med scooteren for å klargjøre ting på breen, handle heiskort og mat.

Organisering:
Denne samlingen var også åpen for landslag og utviklingslag for funksjonshemmede, og totalt deltok 3 løpere + servicemann André Nilsen. Løperne ble organisert i to grupper; funksjonshemmede og U16 i den ene gruppen-som Hans Blattmann organiserte, samt U14 og yngre som Helge Andersen organiserte. Vi samarbeidet i tillegg med et Tysk lag, som hadde både løpere og trenere i begge gruppene. De hadde også med seg snøscooter og det var denne maskinen vi i hovedsak benyttet på samlingen.

NIF-EPI02, 02
Toppidrettsveka