Renate var inntil nylig toppløper på Team veidekke Vest (Foto Team Veidekke Vest)

Kretslag langrenn junior 2018-2019

Videreføring av siste års opplegg for de som ikke velger skigymnas, Renate Tjetland, ny kretslagstrener

Invitasjon kretslag 2018-2019

Langrennskomiteen i Agder og Rogaland skikrets har de fire siste årene hatt et tilbud for utøvere som ikke velger å gå på skigymnas etter ungdomsskole. Vi ønsket å gi disse også en mulighet til fortsatt utvikle seg som langrennsløpere.  Det viser seg at det er bra for motivasjonen i treningen å komme sammen på samlinger, selv om mye bra jobb blir gjort rundt i klubbene.

Tilbudet har fungert godt for de utøverne som har vært med på kretslaget, og de har gitt tilbakemelding om at det er et tilbud de fortsatt ønsker.

Utøvere som melder seg til å delta på kretslaget er utøvere som satser aktivt på langrenn, og de bør ha som mål å delta i Norgescuprenn i tillegg til renn i kretsen. Egenandel for å bli med på kretslaget vil bli krevet. (5000 kr)

Innhold kretslagstilbud:

Trener - treningsplaner/oppfølging samlinger

3-4 barmarksamlinger sommer/høst

1 samling på snø

Oppfølging Norgescup renn/  jr. NM - hjelp fra foreldregruppe

Renate B. Tjetland 24 år fra Gjesdal IL blir trener for kretslaget i sesongen 2018/2019. Hun har helt inntil i vår selv vært aktiv langrennsløper på høyt nasjonalt nivå og vært en del av laget Team Veidekke Vest. I Lillehammer har hun studert idrettsfag.

Vi vil som tidligere år være avhengig av at klubber som har løpere på kretslaget, bidrar med tilrettelegging under samlinger.

Kretsen har allerede samarbeid med Sirdal Skigymnas når det gjelder overnatting og smøreopplegg på norgescuprenn og junior NM.

Detaljert samlingsopplegg kommer.

Oppstartsamling planlegges 8.-10. juni på Ålgård, mer info kommer.

I fjor var vi 22 utøvere på kretslaget. Håper klubbene formidler dette til aktuelle junior og eldre junior løpere. Vi vil nå se interessen og aktuelle utøvere melder seg innen 10.juni til e-post under. (de som var med i fjor må også bekrefte om de blir med videre)

Langrennskomiteen, Agder og Rogaland Skikrets

Leder, Henning Wiig

Sonerepresentant Vest, Inger Ravndal mob:91708266 E-post: inger.ravndal@lyse.net