Resultater Ungdomsstafetten 2018

Årets ungdomsstafett ble arrangert i Holmenkollen 11. mars

Det ble 10. og 14. plass på våre to lag. Meget solide etapper av alle sammen. Flott levert og et minne for livet.

Resultater UH 2018

Fra tidligere:

Agder og Rogaland Skikrets stiller med to lag som vanlig til årets Ungdomsstafett. Dette bør være årets store mål sammen med Hovedlandsrennet for våre beste 15-16 åringer. I år blir stafetten avholdt i skøyting. Hovedleder er Karstein Hagenes. Vi har bestilt hotellopphold for løpere og støtteapparat/noen foreldre fra lørdag til søndag på Helsfyr hotell. 2 trippelrom og 4 doble rom fra lørdag til søndag.

Bussavgang fra hotellet til kollen bestil lørdag kl. 1345 (rekker da 5 mila). Bussavgang fra kollen til hotellet søndag 1130 (etter endt stafett).

Kontaktinfo Reiseleder: Karstein Hagenes tlf. 9948 4811

epost: Karstein.hagenes@gmail.com   Karstein.hagenes@akerbp.com

Arrangør/sted Oslo Skikrets / Holmenkollen
Arrangementets hjemmeside http://www.skiforbundet.no/ungdomsstafetten/
Uttatt lag: Ungdomsstafetten er en mixed stafett over fire etapper a 3,75 km.

Lag 1:

1. Hanne Sløgedal
2. Per Strand Hagenes
3. Synnøve Austeraa
4. Vebjørn Salte Håland

Lag 2:

1. Kristine Kvamme
2. Thomas L. Mollestad
3. Cecilie Wasler Fone
4. Frode Berland

Påmelding renn Agder og Rogaland Skikrets melder på 2 lag. Kretsen tar ut lagene basert på uttakingsrenn.

Hovedleder Agder og Rogaland Skikrets Karstein Hagenes
REISE Reise ordnes selv. Ankomst lørdag 10.03. formiddag. Transport til Holmenkollen 13.45
OVERNATTING
Hotell https://www.scandichotels.no/hotell/norge/oslo/scandic-helsfyr
Priser Kretsen dekker overnatting for utøvere og ledere/foreldre lørdag-søndag

Kriterier for uttak: KM 2018 og Hovedlandsrennet - KM skøyting vektlegges mest. Langrennskomiteen tar ut løpere på vegne av kretsen. Løpere betaler selv for reise til og fra. Kostnader forbundet med påmelding, overnattingen og bankett og transport til og fra arena etc. betales av skikretsen v/langrennskomiteen.

Oslo Skikrets og Norges Skiforbund ønsker velkommen til Kong Haralds Ungdomsstafett 2018. Årets stafett arrangeres i Holmenkollen, søndag 11. mars kl. 09.30. Stafetten avvikles i forbindelse med World Cup i Holmenkollen.

Ungdomsstafetten er en mix stafett over 4 etapper á 3,5 km. Alle etappene er i fristil.

Hver skikrets inviteres til å delta med 2 lag. NB!! Agder og Rogaland Skikrets har meldt på to lag som vanlig.

LAGSAMMENSETNING

1.Etappe: J 15 år 3,5 km fristil

2.Etappe: G 15 år 3,5 km fristil

3.Etappe: J 16 år 3,5 km fristil

4.Etappe: G 16 år 3,5 km fristil

PÅMELDING (2 trinn)

1: Kretsvis påmelding med antall lag " påmelding lag" innen 01.02.2018. Da må dere også være konkrete på hvilket transportbehov/ønsker dere har.

2: Endelig laguttak/navnelister med profiler må vi ha senest 02.03.18 innen kl. 18:00. Det er en egen påmelding for løper profiler for de ulike lagene på www.ungdomsstafetten.com

STARTKONTINGENT/REISETILSKUDD

Deltakelsen koster kr 3.300,- per lag. Beløpet går til reisetilskudd, deltakerpremier til utøverne på laget (4 stk), bankett, transport tur/retur Holmenkollen lørdag og søndag, samt akkreditering for hele laget (1 hovedleder, 2 ledere/smørere og 4 utøvere). Kostnad for deltagelse og andre arrangementsrelaterte utgifter vil bli fakturert etter stafetten.

OVERNATTING/HOTELL/MAT

Scandic Helsfyr vil være base for Kong Haralds Ungdomsstafett. Vi oppfordrer alle til å benytte seg av hotellet, som vi mener er veldig bra. Noe av idéen med Kong Haralds Ungdomsstafett er at utøvere og ledere fra alle kretser skal komme sammen, utveksle erfaringer, bo samlet og bli bedre kjent. For utøverne er dette viktig for fremtidig skiglede og satsing. Kretsene har selv ansvar for alt med hotellet, matpakker, kveldsmat og tidlig innsjekk/sen utsjekk å gjøre. Det er IKKE tilgang til dusjer i Holmenkollen. Skikretsen har forhåndsbestilt 2 trippelrom og 4 dobbeltrom fra lørdag til søndag

Det er egen kontakt for hotellbestilling, se www.ungdomsstafetten.com Frist for hotellbestilling er 02.02.18

UNGDOMSABANKETT

Det arrangeres bankett for utøvere og ledere på Scandic Helsfyr lørdag kveld. Det blir mulig for foreldre å delta på denne. Påmelding sammen med uttaket 02.03.18

STARTNUMMER, AKKREDITERING OG SEKRETARIAT

Kong Haralds Ungdomsstafett vil ha sekretariat på Scandic Helsfyr Hotel og i Holmenkollen. 4 løpere og 3 ledere pr lag får akkreditering, nærmere informasjon om dette kommer senere.

TRANSPORT

Scandic Helsfyr Hotel ligger på Helsfyr og har forholdsvis enkel adkomst til/fra Holmenkollen. Hotellet har forbindelse med både buss og bane. Det er også gratis parkeringsplass i tilknytning til hotellet. Det settes opp egne busser tur-retur Helsfyr-Holmenkollen. Behov for transport (eksakt antall) fra hotellet til Holmenkollen lørdag og søndag meldes inn når lagene meldes på. (siste frist 02.03.18).

NB: Det vil ikke bli mulighet for privatbiler til Holmenkollen.

TRENINGSTIDER

På grunn av stor aktivitet i løypa hele uken, vil tid til trening i løypa bli begrenset. Detaljert beskrivelse av løypa vil bli kommunisert på nettsidene våre.

FORELØPIG PROGRAM (det kan bli enkelte endringer)

Lørdag 10. mars:

10:00: Kombinert hopp

13:45 1. Bussavgang fra hotellet til Holmenkollen

13:30: Kombinert langrenn

14:30: Langrenn 50 km menn*

15:45 2. Bussavgang fra hotellet til Holmenkollen

17:00: Laghopp menn

17:00 Trening i løypene

18:00 Retur buss fra Holmenkollen

19:30 Ungdomsbankett

Søndag 11. mars: