Bygging av basisanlegg - Vegårshei tirsdag 13/2

Norges Skiforbund, anlegg/utviklingsavdelingen kommer til Vegårshei for å bygge basisanlegg - alle som vil, inviteres til å observere, samt lære om bygging av basis/skileikområde.

NB! Tidligere invitasjon om kurs - endres til en dag, tirsdag 13/2.

BYGGING AV BASISANLEGG PÅ VEGÅRSHEI Invitasjon

Norges Skiforbund med vil sammen med lokalt prepareringsmannskap på Vegårshei Ski- og aktivitetssenter bygge basisanlegg TIRSDAG 13. FEBRUAR. Det betyr at selve kurset Basic Skills Snow Tour vil utgå (snøproduksjonsdelen og teoridelen av bygging av basisanlegg kanselleres), men at basisanlegget vil etableres.

For de som ønsker å observere bygging av basisanlegget vil dette derfor være mulig mellom kl 13.00 og 17.00. Dette vil bli bygget i nærheten av langrennsstadion (v fotballbanen).

I forbindelse med Karusellrennet på Vegårshei, vil alle som ønsker det før eller etter rennet få anledning å teste ut nyetablert basisanlegg.

TIRSDAG 13: Bygging av basisanlegg

12.00 -17.00

Praktisk bygging av basisanlegg i Vegårshei Ski- og Aktivitetssenter. Demonstrasjon med prep. maskin  på uteområdet.

Tips og råd gis til evt. ledere og trenere som ønsker å følge byggingen.

17.00-19.00

Anlegget testes ut av deltakere på Karusellrenn og alle som ønsker.

Basisanlegg skaper bevegelsesglede og som navnet tilsier, gode basisferdigheter. NSF ønsker at så mange som mulig skal få finne skigleden i slike anlegg og legger derfor ut på rundreise til alle kretsene for å spre det gode anleggsbudskapet. Erik Aas Andersen, Eivind Gjeraker og Marit Gjerland er på plass.

Sjekk ut et flott basisanlegg på Skeikampen  basisanlegg på Skeikampen

Målgruppe:

Prepareringsmannskap

Snøleggere

Anleggsansvarlige

Trenere

Klubbledere

For overnatting anbefales Færsnes. (Flott gjestgiveri ca 20 min fra Vegårshei)

Priser:

Enkeltværelse med frokost, kr 1200,00 per person per natt

Dobbeltværelse med frokost, kr 900,00 per person per natt

Dersom behov for overnatting oppgis dette ved påmelding.

Påmelding: E-mail.  pettter.furseth@skiforbundet.no

Teamet:

Eivind                      Erik                     Marit

Ved spørsmål kontakt adm. sjef i Agder og Rogaland Skikrets Petter Furseth  tlf. 419 00 119 petter.furseth@skiforbundet.no eller Marit Gjerland tlf. 97 67 57 64 e-mail: marit.gjerland@skiforbundet.no

NIF-EPI01, 01
Snorre Veggan