Resultater KM langrenn Hovden

KM del I klassisk distanse og sprint fristil ble arrangert på Hovden langrennsarena 27-28 januar 2018. Litt krevende vær søndag, men likevel ble alt gjennomført.

Hovden sportsklubb arrangerte KM i klassisk lørdag 27. januar og sprint søndag 28. januar.

KM medaljører klassisk og sprint 2018

Resultater prolog søndag resultater KM sprint finaler søndag

Resultater lørdag klassisk Viktig info søndag sprint

Startlister lørdag startlister prolog søndag

250 deltakere påmeldt både lørdag og søndag, i tillegg kommer barna under 8 år i eget barneskirenn. Lykke til.

Online påmelding klassisk  online påmelding sprint  Hovden Spkl. hjemmeside

Fremmøte: Hovden Langrennsarena

Starttidspunkt: Kl.11.00

Klasse 15 år og eldre starter først. Deretter klasse 14,13 og 12 år, mens 11 år og yngre starter til slutt. De eldste kan få mulighet til en treningsøkt på ettermiddagen.

Påmeldingsfrist: Torsdag 25.01.18 kl. 23.59

Til våre klubber. Skikretsens vedtok tidligere i sesongen, et forbud mot bruk av fluorkarboner i skismøring opp til og med 16 år. Etter mye frem og tilbake i etterkant av vedtaket, må vi endre ordet forbud til retningslinjer, samt oppfordre og henstille til ikke å bruke fluorbasert skismøring opp til og med 16 år. Dette fordi skiforbundet foreløpig ikke har gode nok kontrollrutiner samt at ordet forbud strider med skiforbundets rennreglement der de også opererer med retningslinjer.

Vi oppfordrer likevel alle våre klubber til å aktivt frastå bruken av fluorholdige produkter, akkurat som Skiforbundet har gått ut med. Dette er noe «hele» skinorge gjerne vil ha bukt med, men som fortsatt krever en del utredninger og kontrolltiltak. Det må også måtte skje en lovendring før et evt. forbud kan tre i kraft. Med engang dette er i boks, vil et forbud skje i løpet av 14 dager (ref. Skiforbundet)

Vi som Skikrets trodde at vi selv kunne bestemme over egne renn som ble arrangert i innen våre grenser. Nå viser det seg at alle er omfattet av Skiforbundets rennreglement og vi som skikrets beklager sterkt at vi ikke kan gjennomføre forbudet som først tiltenkt.

Men like fullt handler dette om holdninger, verdier, kostnader, helseaspekt m.m. Vi håper derfor at klubber og enkeltpersoner går foran som et godt eksempel allerede under KM på Hovden til helgen og oppfordrer derfor alle til at KM blir fluorfritt for klassene 16 år og under.

Lykke til.

Link til online påmelding:

Det er ikke mulighet for etteranmelding.

Barne-renn: Barn under 8 år melder seg på i sekretariatet innen kl.12 på renn-dagen. Det kreves ingen startkontingent for barn under 8 år.

Skilisens: Det er klubbens ansvar at skilisensen for utøvere fra 13 år og eldre er betalt. Evt. kan engangslisens tegnes på renn-dagen: Kr. 60 for 13 t.o.m 25 år, Kr. 150 for 26 år og eldre.

Rennet er åpent for alle klasser, men KM gjelder fra 13 år og oppover.

Klasser/Øvelser: KM Klassisk

Startkontingent: Jenter/gutter: kr. 100

Junior damer/menn:Kr.115

Senior damer/menn:Kr.130

Startkontingent betales ved påmelding online.

Startnummer: Deles ut klubbvis.

Brikketidtaking: Det benyttes tidtaking med brikke, husk å ta med egen brikke.

Brikke kan også evt. lånes.

Kiosk/varmestue: Det er varmestue med garderober og toaletter ved arenaen. Her blir det kiosksalg

Premiering:I henhold til NSF regelverk.

TD: Steinar Haugen

Rennleder: Micke Pålsson/ micke_paalsson@hotmail.com / tlf: 917 45 612.

NIF-EPI02, 02
Snorre Veggan