Jesper er en av årets vinnere, her under NM Narvik i vinter (Jesper facebookside)

Vinnere skistipend 2017

Skikretsen deler ut totalt 30 000,- til vinnere av Skikretsens stipend 2017

På skikretsens hovedstyremøte 25. august ble følgende bestemt utdelt:

Vedtak: Skikretsens skistipend er vedtatt tildelt følgende:

• Jesper Saltvik Pedersen – Plogen SK alpint – skistipend 2017 kr. 10 000,-

Har den siste sesongen fulgt store deler av WC-rennene for funksjonshemmede, han deltok i VM samt prøve-OL, og er nå etablert topp 15 i verden i alle grener blant sit-skierne. I Kühtai i Østerrike i desember kapret han sin første pallplassering i WC, og han avsluttet den internasjonale rennsesongen med 3 femteplasser og en sjetteplass i Pyeongchang i Korea. Han ble også norges-mester for sittende i SSL og SL i Narvik.

• Linn Ravndal – Gjesdal IL langrenn – skistipend 2017 10 000,-

Fantastisk sesong - gullmedalje i junior-NM på klassisk i Harstad og en sølvmedalje på sprint som ble arrangert på Voss. Seiere og pallplasser i NC.

•  Åsmund Wiberg – Otra IL langrenn – skistipend 2017 5000,-

Tok bronse under NM junior i Harstad 2017 og en sterk sesong i Norgescup og andre renn.

•  Erlend Øveraas – Plogen SK alpint – skistipend 2017 5000,-

Markerer seg stadig høyere på resultatlistene i har deltatt i Europacuprenn i sterk fremgang. Kronet sesongen med bronsemedalje i NM jnr II (19-21 år) i Narvik 2017 og topp 10 i senior NM

Prisene deles ut ved større arrangement/samlinger der utøvere er tilstede. Pengene overføres til utøverne så fort det lar seg gjøre. Gratulerer!!

• For 2018 ser skikretsens hovedstyre på muligheten for å øke totalbeløpet til Skistipendet som avsettes i budsjettet, vi har en flott fremgang på utøvere som presterer på høyt nivå.

Kriterier Agder og Rogaland Skikrets stipend

Skikretsens stipend skal være en motivasjonsfaktor for utøvere som satser langsiktig og har oppnådd resultater inneværende sesong, som gjenspeiler topp nasjonalt eller internasjonalt nivå innen sin gren. Stipendet kan gis til personer fra 16 år og oppover innen grenene alpint, langrenn, hopp og freestyle. Stipend tildelingen avgjøres til enhver tid av sittende hovedstyre etter innstilling fra fagkomiteene. Stipendets størrelse kan variere i beløp avhengig av dame/mann og deres totale kostnader forbundet ved sin satsing og hvilket nivå de enkelte konkurrerer på. Stipendets totale størrelse avhenger til enhver tid av avsatt beløp i hovedstyrets budsjett. Det skal kun utdeles stipend dersom skikretsen har hatt utøvere som har oppnådd resultater som oppfyller ovennevnte kriterier enten i mesterskap eller andre nasjonale/internasjonale konkurranser..

Skikretsens stipend utdeles under Skikretsens ting eller ved annen passende anledning, da gjerne i en av grenenes egne arrangementer. Der vil disse få fortjent heder av sine egne. Det skal tilstrebes at vinnere møter, da disse skal fremstå som rollemodeller og forbilder for de yngre løpere i skikretsen.

Løperne som mottar skikretsen stipend MÅ være tilhørende en klubb i Agder og Rogaland Skikrets.

NIF-EPI02, 02