Flotte forhold på Fonna nå i august (Foto Jæren Alpinklubb)

Rapport Fonnasamling 30/8-3/9

Flott samling på Fonna - vedlagt rapport fra kretstrener

Rapport fra kretstrener

Forberedelsene til denne samlingen var som andre samlinger på Fonna. Jesper Saltvik Pedersen ble plukket opp i Røldal om morgenen torsdag 30.8 og Jesper deltok på trening med Hovden Skigymnas denne dagen. Denne samlingen var planlagt som et tett samarbeid med Hovden Skigymnas, og all aktivitet var i samarbeid med dem. Hovden Skigymnas skulle også bo på huset og ankom allerede søndag 27.8. Det var også booket en leilighet på Flatabø tilrettelagt for rullestolbrukere, så her bodde da de funksjonshemmede løperne.

Sportslig utbytte:

Det sportslige utbyttet ble veldig bra også på denne samlingen. Vi var veldig heldige med været og snøforholdene var strålende under hele samlingen, noe som betydde svært mye med tanke på at breen nå framstod med temmelig mye blåis utenfor treningsområdet. Sammen med skikretsen og skigymnaset hadde en rekke andre lag også funnet veien til Fonna disse dagene, og jeg tror neppe noen andre steder i Europa kunne levere bedre forhold enn Fonna disse dagene.

Fra tidligere:

Det inviteres herved til utvidet samling på Folgefonn i tidsrommet 30.8-3.9.

Vedlagt finner dere innbydelse til neste samling på Fonna, Fonna-4. Denne samlingen er en utvidet samling for løpere i u14-klassen og u16-klassen. Samlingen gjennomføres i sin helhet i samarbeid med Hovden Skigymnas, og både HSG og vi skal bo på Hovdenhuset.

Samlingen er åpen for: samlingen er åpen for løpere i u14 og u16-klassen som er påmeldt utvidet samlingsopplegg

Overnatting: Hovdenhuset

Kostnader:

Kostnad

Overnatting m/mat

Kr.1040,-

Treneravgift

Kr.  640,-

Felleskostnader

Kr.  400,-

Heiskort

Kr. 1200,-

Sum

Kr. 3280,-

(Forelde betaler ikke treneravgift eller felleskostnader)

I etterkant av samlingen vil kretsen foreta en avregning av kostnadsfordelingen i henhold til antall påmeldte deltakere. Kostnadsfordelingen vil omfatte overnatting, heiskort, treneravgift og dekning av felleskostnader. Hver klubb blir fakturert for sitt beløp.

Transport: Alle må selv sørge for transport til/fra Fonna og til/fra bakken.

Lagleder: Hver klubb oppnevner lagleder, og all informasjon går gjennom lagleder og samlingsansvarlig.

Påmelding: Klubbvis påmelding på vedlagte skjema. Frist fredag 25.8.

Tema for samlingen: SSL og SL.

Husk å ta med: Skiutstyr, barmarkstøy og –sko, preppeutstyr, drikkeflaske, regntøy, hjelm, ryggplate, samt pads for slalåmtrening.

Frammøte: Fellesmøte kl. 21.00,onsdag 30.8.

Foreløpig plan for samlingen:

Klokka

Møte

Møte 21.00

Ro

Velkommen til ny samling på Fonna!

Hans Blattmann

Kretstrener