Otra IL ble årets klubb, her sammen med kretsleder Pål Angell Bergh

Vel blåst - skikretstinget 2017

Skikretstinget 2017 ble ifølge tingdelegatene, en stor suksess. Skiforbundets utviklingsmodell stod sentralt i gjennomføringen.

Protokoll Skikretstinget 2017

Revnes Hotell i Byglandsfjord var denne gang valgt til tingsted, med Otra IL som teknisk vertskap. Begge leverte til forventningene og i tillegg ble Otra IL kåret til årets klubb i skikretsen og leverte en flott presentasjon over hva klubben og spesielt skigruppa driver med - året rundt.

Pål Angell Bergh fikk fornyet tillit som leder av Skikretsen kommende periode og takket ydmyk forsamlingen for deres støtte. I tillegg skal Skikretsen og Stavanger være vertskap for Norges Skiforbunds ting i 2018.

Egentlig var det relativt lite endringer i styre og stell. Ved siden av gjenvalg på kretsleder, takket også nestleder Anne Brit Vestly samt styremedlem Vibecke Håheim, begge ja til gjenvalg i sine verv. Ny alpinleder ble Øivind Naper, men egentlig ny kan man jo ikke si at han er, siden han har vært i alpinsystemet i 40 år. Henning Wiig gjorde comeback som leder av langrennskomiteen og Trond Sandberg tok gjenvalg som leder av hoppkomiteen. Forslaget om å legge ned freestylekomiteen i perioden ble også vedtatt.

Evje og Hornnes kommune stilte opp med ordfører Bjørn Ropstad i spissen som hilset fra idrettsbygda og tok oss gjennom en liten reise i et tettsted med ca. 3700 innbyggere der nær 1500 er medlemmer i idrettslaget (Otra IL), imponerende. Kretsleder leste også opp en hilsen fra skipresident Erik Røste.

Priser ble også delt ut og den gjeveste av de alle tilfalt Geir Olav Håland - hederstegnet. Hans enorme arbeid for langrennsporten har pågått i en lang periode. Som trener, tillitsvalgt og leder på klubbnivå, til nasjonal TD og hovedleder på en lang rekke mesterskap (HL, NM jnr. og NM senior). Han er også Team Veidekke Vest sin far. Han må ydmyk som han er, ta på seg litt av ansvaret for at langrenn "går så det griner" i kretsen vår - fullt fortjent Geir Olav og gratulerer.

Som nevnt innledningsvis ble årets klubb Otra IL - drives profesjonelt til fingerspissen. Ansatte personell i idrettslaget, anleggsutbygging, løypelag, dugnadsånd og en kjempe apparat av frivillige på alt fra trener/leder til vaffelstekere. Geir Magne Feed (tidligere vinner av hederstegnet) er fortsatt leder av skigruppa og skal vi tro det vi hører er akkurat ham, mye av grunnen til at alle de frivillige vil være med å hjelpe. De har også bemerket seg med løpere i norgestoppen gjennom flere år.

Plakettvinnere - her var Åsmund Wiberg og Sondre Ramse tilstede for å motta sin hyllest. Erlend Øveraas, Linn Ravndal og Jesper Saltvik Pedersen var desverre forhindret, men ble likevel hedret med mottak av representanter fra deres hjemmeklubber. Skikretsen gratulerer dere alle med velfortjent heder.

Alle vedtak ble gjort enstemmig og kretsleder poengterte viktigheten av Skiforbundets utviklingsmodell og ansettelsen av Simen Sirevåg som utviklingskonsulent som skal kjøre prosesser i sonene våre fremover.

Styret og komiteer skikretsen 2017-2019

Kretsleder Pål Angell Bergh gratulerer plakettvinnere.

Geri Olav Håland - vinner av hederstegnet

Brit Baldishol - NSF utviklingsjef langrenn kjører prosess omkring Skiforbundets utviklingsmodell

NIF-EPI02, 02
NTB scanpix