Stilling ledig - skiutvikler

VIL DU VÆRE «SKIUTVIKLER» kombinert med kretstrener langrenn

Se full utlysning stilling Skiforbundets utviklingsmodell

Agder og Rogaland Skikrets søker etter ny medarbeider som skal bidra til å utvikle skikretsens skiklubber og trenere for at vi skal få enda flere glade, motiverte og gode skiløpere – i alle aldre, samt egne oppgaver innen langrenn spesielt.

Stillingen er 1-årig (01.05-31.04) 50 % stilling, med mulighet for forlengelse.

Har du lyst på en kombinert stilling med både trener og administrative oppgaver? Skikretsen skal ansette en person med ansvar for å iverksette Skiforbundets Utviklingsmodell (SUM) på vegne av hele kretsen med utstrakt kontakt med klubbene og alle grenene, både Langrenn, Alpint, Freestyle og Hopp. Langrennskomiteen (LK) sitt behov for mer støtte og hjelp til å følge opp klubber, krets- og sonelag samt utføre endel administrative oppgaver i tilknytning til dette.

Arbeidsoppgaver

• Iverksette og gjennomføre Skiforbundets utviklingsmodell via klubbesøk/sonebesøk
  • Håndtere og behandle data fra klubbene i eget dataverktøy for videre rapportering og gjennomføring av tiltak
  • Evnen til å jobbe selvstendig, være mobil og jobbe generelt for hele kretsen fra helt vest til helt øst
  • Spesifikke arbeidsoppgaver innen langrenn:
  • Ansvar for Kretslag junior Langrenn med administrativt ansvar for reiseopplegg og tilstedeværelse på NC og Jr. NM
  • Sportslig kontaktpunkt overfor Team Veidekke Vest og alle soneinitiativ
  • Ansvar for å tilrettelegge det administrative rundt Hovedlandsrenn for langrenn og Ungdomsstafetten i Kollen og andre fellessamlinger og arrangement

Erfaring og interesser

• Vi søker deg som har stor interesse for idrettsfaglig utviklingsarbeid og skiidrett spesielt. Du bør ha idrettsfaglig utdanning på høgskolenivå
  • Vi søker en person som gjerne er eller har vært utøver på toppnivå
  • Du må ha interesse for å koordinere reiser og opphold ved konkurranser og det er en fordel om du har erfaring fra dette - du kan ikke være et administrativt "rotehue" i denne jobben
  • Du må ha interesse for å engasjere deg i treneroppgaver
  • Du må ha sertifikat siden stillingen byr på utstrakt reisevirksomhet. Skikretsen følger statens satser for reiser. Egen bilordning kan diskuteres (les leie/lease)

Vi kan tilby en utfordrende jobb i et miljø med stort engasjement for skiidretten. Personen vil også være med adm. sjef på ulike samlinger i forbundsregi med fokus på utvikling/SUM og fagmøter NSF langrenn spesielt. Du må være selvstendig og strukturert og ha god gjennomførings- og samarbeidsevne.

Lønn etter avtale

Skikretsen holder til Sparebanken Sør Amfi, Arendal, men stillingen vil ikke ha en egen fast kontorplass, men arbeide fra hjemmekontor når adm. oppgaver utføres.

Spørsmål kan rettes til:

Agder og Rogaland Skikrets v/administrasjonssjef Petter Furseth (41900118) eller leder av langrennskomiteen Geir Olav Håland (92217763)

Søknad med CV sendes pr. e-post til: ars@skiforbundet.no

Frist: 26.03.2017

Tiltredelse: 01.05.2017