Skistipend og jubileumspokal 2016

Skikretsens hovedstyre har vedtatt følgende tildelinger av NSF jubileumspokal og skistipend for 2016

På bakgrunn av gitte kriterier har Agder og Rogaland Skikrets ved hovedstyret gjort følgende tildelinger av priser for 2016:

NSF jubileumspokal 2016 tildeles Frida Øveraas Plogen SK.

Frida er en hardsatsende alpinist fra Haugesund. Hun har deltatt på kretsens opplegg siden tidlig alder og gått gradene. Nå er hun trygt plassert på Skigymnas og satser for fullt. Hun har deltatt på ulike aldersbestemte mesterskap og nå sist sesong både NM junior og NM senior. Hun presterer på meget høyt nivå nasjonalt. Frida er en positiv jente som alltid har satt miljø og samhold i front. Dette har også vært en medvirkende årsak til at rekrutteringen både i Plogen SK og kretsen har vært såpass bra de siste årene. Skikretsen håper at Frida i tiden fremover tar ytterligere steg samt vil bidra i miljøet i mange år fremover. Skikretsen gratulerer med utmerkelser. Tildelingen vil skje når dette måtte passe Frida selv og i forbindelse med et alpinarrangement/evt. arrangement i Haugesund der så mange som mulig av hennes nære venner og løpere/foreldre og kjente er tilstede. Gratulerer Frida

Skikretsens Skistipend 2016 tildeles Sondre Ramse Otra IL (langrenn) og Erlend Øveraas Plogen SK (alpint)

Erlend Øveraas Plogen SK (alpint)

Har i sesongen 2015/2016 vært på NTG pluss laget og stått på ski på full tid. Satser fullt for neste sesong fra NTNU i Trondheim/Trønder Alpint. Har fortsatt et sterkt ønske om å bli så god som mulig. Har oppnådd gode resultater i sist sesong med:

NM Jr. 1 - 4 pl. DH

NM Jr. 1 - 6 pl. SG

NM Senior - 10 pl.  DH

NM Senior - 12 pl. SG

Tildelingen vil skje når dette måtte passe Erlend selv og i forbindelse med et alpinarrangement/evt. arrangement i Haugesund der så mange som mulig av hans nære venner og løpere/foreldre og kjente er tilstede. Gratulerer Erlend

Sondre Ramse Otra IL (langrenn)

Gikk i den meget krevende M18 år sist sesong og klinket til med bronsemedalje under NM junior på Gåsbu. Gjorde sine saker meget bra i Norgescup totalt og viste også tenner på hjemmebane under norgescupen på Hovden med medalje. Sondre beskrives som et utrolig treningstalent som kan nå langt. Innen langrennsporten vet vi at tålmodighet og treningsvillighet hører sammen og Sondre kan være en fremtidig utøver på vår seniorsatsing Team Veidekke Vest. Tildelingen vil skje under Hovdenrennet som markerer starten på rennsesongen 2016-2017 i kretsen.

Erlend Øveraas

Frida Øveraas