Hoppkomiteen inviterer til miljøsamling under WC Lillehammer 22-24 november

Hoppkomiteen i skikretsen inviterer nå klubbene i kretsen til å delta på et opplegg rundt WC Lillehammer. Opplegg for barn og unge (15 år og yngre). De vil her bli kjent med andre på tvers av kretser, verdens største hoppøkt i Håkonshall. Det skal lages bakke i overgangen til K90 som det skal lekes i. De får møte WC hopperne og NRK lager også en reportasje med de unge.

Hoppsamling Skien 2-3 november

Hoppkomiteen gjentar suksessen fra siste to år og inviterer små og store til samling i Hasselbakkene, samt badeland og annet morro. Fokus er samhold og sosialt.

Gledelig utvikling for turrenn

Etter flere år med nedgang i deltakelse har turrenn fått en positiv økning i antall deltakere de siste årene. Ny statistikk viser en markant økning i deltakelsen etter koronapandemien, hvor 2022 markerte et viktig vendepunkt sammenlignet med 2021. Dette er en tydelig indikasjon på at skientusiaster igjen søker ut i skiløypene.

Informasjoner alpinsamling SNØ2

Alpinkomiteen ønsker velkommen til ny samling i SNØ 25-27 oktober. 40 deltakere er påmeldt og alle ønskes lykke til. Fokus er U14 og U16.

Samling Juvass

Klart for høstsamling på Juvass 5-12 oktober. Mange deltakere i samlingen som erstatter Hintertuxturen.

Åpning av ny helårsløype på Kvinlog

Sørlandsklubben Knaben og Fjotland IL kunne endelig åpne sin nye helårsløype på Kvinlog. Driftige ildsjeler og dugnadsfolk har stått på i lang tid og en stolt ordfører kunne "kappe" staven og ønske alle velkommen.

Startet med jentecamp – Nå på landslaget

Flere av de aller første jentene på historiens første jentecamp i 2019 er nå inne i landslagssystemet i Norges Skiforbund Freeski. – Svært gledelig! Dette viser at vi må gjøre noe riktig som fungerer i freeski-Norge, sier sportssjef for freeski i Norges Skiforbund, Christoffer Schach.

Rått levert av Valle IL – besøk av Team Elon Vest

Rått levert av Valle IL med over 100 deltakere. KM rulleski 2024 og innlagt Elon Vest samling ble en kjempesuksess. Høgfjell og sol fra skyfri himmel, blide fjes, fornøyde deltakere og medaljer rundt halsen i Agder og Rogaland Skikrets.

se flere nyheter