Skifest både i spor og sidespor

Pressemelding: Når NM på ski går av stabelen på Sparebank 1 Kilkam arena 26.-29. mars er det ikke bare skiløpere du kan møte. Du kan steke ditt eget pinnebrød, klappe en rein, gå på tur i den magiske skogen, møte Bjørnis eller få med deg Harald Troøyens NM-sang.

NMSidespor har som mål å skape skifest i hele Harstad. For å få til dette har vi fått med oss lokalt nærings- og kulturliv for å tilby et variert og spennenende program. For å se programmet for NM-helga besøker du #NMsidespors side på Facebook eller Instagram.

App for å samle Trimpoeng

I tillegg til å besøke NMsidespor og opplevelsene vi presenterer på arenaen, kan du ved å laste ned appen Trimpoeng, registrere besøk på postene og vinne flotte premier. De digitale postene er åpne fra 15. – 31. mars, du kan vinne premier både før og etter NM-helga.

Hvordan delta?

1. Last ned Trimpoeng-appen
  2. Registrer deg med navn, mobilnummer og e-postadresse. Du mottar nå et passord via SMS.
  3. Logg inn med mobilnummer.
  4. Meld deg på konkurransen «NM Sidespor 2022».
  5. Finn turmål og sank poeng! Noen poster vil være merket med skilt, mens andre kun vises i appen.

Følg oss på Instagram og Facebook «NMsidespor» og bli med i spennende konkurranser med fete premier», oppmuntrer prosjektleder Yngvild Mejland.

NMsidespor har aktive profiler både på Facebook og på Instagram, der man kan få et innblikk i prosjektet samt delta i konkurranser.

Studenter står bak NMSidepor

Hovedkomiteen for NM på ski 2022 har gitt studenter ved UiT i oppdrag å arrangere publikumsdelen av NM. Verter for NMsidespor er 20 studenter, fra Tana i nord til Verdens ende i sør. Sammen med hovedkomiteen ønsker vi å bidra til at NM på ski 2022 går inn i minnebøkene som tidenes NM-fest for både publikum og løpere.

Sidespor skal engasjere publikum og skape god stemning under NM-2022. Gjennom fengende aktiviteter for små og store skal NMsidespor bidra til sosialt fellesskap og folkefest i tilknytning til arrangementet,fortellerMejland.

Vi håper at på sikt skal dette bidra til at Kilkam og Medkila skilag fremstår som attraktive verter for fremtidige skiarrangement, og bygge omdømme for Harstad som arrangørby.

Har du spørsmål tilknyttet NMsidespor?

Kontakt prosjektleder Yngvild Østvold Mejland
Tlf: 913 63 378
E-post: yme003@uit.no

Noe fakta

• 20 studenter fra Harstad, Oslo, Tønsberg, Tromsø, Kristiansund, Myre og Tana
  • Vi startet på studiet praktisk prosjektledelse på UiT Harstad i 2020.
  • NMsidespor er et eksamensprosjekt for studiet Praktisk prosjektledelse ved UiT Harstad i samarbeid med hovedkomiteen for NM på ski 2022 i Harstad.

Bildekrediteringer:
Ekorn, Hare og Rev i skogen: Robin Rist Kildal