Ragnhild Mowinckel (NTB scanpix)

Forlenger samarbeidsavtalen

Norges Skiforbund Alpint og Frydenbø forlenger samarbeidsavtalen frem til over OL 2022.

Norges Skiforbund og Frydenbø har hatt et godt samarbeid de siste seks årene, og alt ligger til rette for tre nye år. Fokus i samarbeidet historisk har vært å gi kvinnene samme muligheter som mennene. Samarbeidsavtalen blir ytterligere utvidet frem til 2022 ettersom Frydenbø går inn som hovedsponsor av offisiell Norgescup (FIS) – «Frydenbø Cup».

- Frydenbø er langsiktig i alt vi foretar oss, og det reflekteres også der vi er inne som samarbeidspartnere, for faktisk å kunne bidra til en forskjell i miljøene. Modellen med spons av bredde og topp gjør vi både innen fotball og alpint. Vi har de siste seks årene vært en relativt anonym partner for Norges Skiforbund Alpin og forlenger nå avtalen med nye 3 år, for å bidra til fortsatt styrking av alpinmiljøet i Norge, og for å være med å bidra til å få frem nye talenter. Det blir fra kommende sesong spennende med nyheten «Frydenbø Cup», som vi håper kan være med å øke bredden ytterligere i vår satsning, forteller eier i Frydenbø, Knut Herman Gjøvaag.

Markedssjef i alpint, Christopher Frankum, gleder seg over tre nye år med Frydendbø.
- For Frydenbø har det handlet om å løfte jentene og være en del av en historie. Sammen med Strømberg Gruppen har våre venner i Frydenbø i Bergen vært med på å skape en historie og en reise som har vært unik, og nå gleder vi oss over at avtalen blir utvidet, sier han.

Fakta Frydenbø
Frydenbø® er en familieeid gruppe som med fire forretningsområder; Bil, Marine, Eiendom og Maritim Industri. Gruppen sysselsetter 550 ansatte og har sitt hovedkontor i Bergen. Samlet omsetning i 2018 var 2,9 mrd. De siste ti årene har selskapet hatt en markant vekst og med visjonen «kvalitet og service i verdensklasse" satser Frydenbø sterkt på videreutvikling av samtlige forretningsområder.

Frydenbø har fokus på bærekraft og fotavtrykket i samfunnet, noe som er grunnlaget for deres sponsorstrategi.

Siden 2004 har Frydenbø sponset både topp- og breddeidrett: Tertnes Alpin, Fana Alpin, Maria Therese Tviberg, Norges Toppidretts Gymnas, Bjørnar Neteland, Marius Brakestad, SK Brann, IK Start, Sogndal Fotballklubb, Toppfotball Sandviken, Toppfotballsamarbeid Vest, Askøy Fotballklubb, Åsane Fotball, Team Academy, Askøy Seilforening, DN Seilcup Bergen, Hundvåkøy Idrettslag, Eidsvåg IL. I tillegg har firmaet støttet veldedige organisasjoner/arrangører som TV-aksjonen, Norges Røde Kors, Bellona, Redningsselskapet, SOS-Barnebyer, Amnesty International Norge, Kirkens Bymisjon, Natteravnene, Plan Norge, Landsforbundet mot stoffmisbruk, Kirkens Nødhjelp, Norsk Folkehelse, Haukelands Venner, Barnekreftforeningen/Team Rynkeby, CISV Internasjonal barneleir og ulike lokale idrettslag på både Øst- og Vestlandet. Kulturengasjement blant annet gjennom støtte til: Bergen Live, Bergen Fest, Varg Veum filmene, Bergensbanen 4timer og diverse bokprosjekter.

Frydenbøs nettsider

nif-epi04, 04